Gå til innhold

Noen som vil dele noen taler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive tale til min fremtidige mann og en tale jeg skal holde til alle gjestene når vi har satt oss til bords.

Vet jo at talene skal komme fra hjerte og alt det der, men jeg sliter litt med å komme igang. Er ikke så flink til å uttrykke meg kanskje...

Er det noen her som har noen ferdigskrevne taler som de kanskje vil dele? Det er ikke for å kopiere altså :o) Bare for å få noen tips.

Vet man kan få profesjonelle til å skrive for seg, og det blir jo muligens den veien jeg til slutt må gå, men håper på noen tips her :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er talen (diktet) mannen min skreiv til meg (sorry stor skrift, men kopierte det berre frå workdokumentet): *aaw* Søte søte mannen!

(mannen min er frå Mexico og vi hadde ein del engelske gjestar i bryllaupet vårt, så talane var på engelsk)

I WANTED TO TELL YOU, HOW YOU MAKE ME FEEL

EVERY TIME WE ARE TOGETHER

WHEN WE ARE QUIET, AND THE SILENCE COUNTS

THE MINUTES IN WHICH WE GET OLDER

I WANTED TO TELL YOU THAT, IN MOMENTS OF JOY

WHEN A SMILE SHOWS UP IN YOUR FACE

AND TELLS ME HOW WONDERFUL LIFE IS

I REALISE HOW MUCH I LOVE YOU

I WANTED TO TELL YOU THAT

IN THOSE MOMENTS WHEN WE DISAGREE,

I AM STILL YOURS

AND EVEN IF YOUR HEART FEELS CONFUSED,

THERE WILL BE ALWAYS THE SAME ANSWER

THAT...I LOVE YOU

THAT THERE’S NO KING OR HEAVEN STRONG ENOUGH

TO TAKE ME AWAY FROM YOU...

I WANTED TO TELL YOU THAT

YOU ARE PERFECT FOR ME,

YOU ARE MY LIGHT AND DARKNESS,

MY SILENCE, MY PEACE AND WAR…..

THE THOUSAND ANSWERS TO MY THOUSAND QUESTIONS

THE SMELL OF SUNRISE SLEEPING BETWEEN YOUR HANDS

I JUST WANTED TO TELL YOU THAT

ABOVE EVERYTHING ELSE, I’LL BE ALWAYS YOURS

AND YOU WILL ALWAYS BE THE REASON OF MY EXISTENCE

Skrevet

Sjølv fortalte eg nokre morosame anekdoter frå tida vår saman, og litt om kor fantastisk mannen min er og slutta med eit sitat av Pablo Neruda, yndlingsdiktaren vår:

"That's why I love you and yet not why.

There are so many reasons, and yet so few,

for love has to be so,

involving and general,

particular and terrifying,

honoured and yet in mourning,

flowering like the stars,

and measureless as a kiss."

(Henta frå Neruda sitt dikt "Love")

Det finst jo ein haug med inspirasjon, sitat og liknande på nettet, det er berre og søke!

Lykke til med talen! Det viktigaste er at det kjem frå hjartet. Så mange fancy ord er kanskje ikkje rett dersom du ikkje føler at det er "deg" - berre gjer det som du føler naturleg! :)

Skrevet

Mange som sliter med å skrive talene selv, blir overrasket over hvor personlig en profesjonell kan få talen.

Det behøver ikke koste allverden heller, hvis du forklarer situasjonen for en skribent, kan du kanskje få et godt tilbud.

Ofte skriver man seg litt fast, eller kommer liksom ikke helt igang, men det er ikke alltid så mye som skal til før det løsner.

Du kan jo google "bryllupstale" for eksempel, og ta helt uforpliktende kontakt med de du finner der. Uansett er det jo mange som ikke forlanger noen betaling før du er helt fornøyd med talen, så da slipper du i hvertfall å "kjøpe katta i sekken".

Det er ikke alltid så god idé å bruke momenter fra andres taler i slike sammenhenger, fokuser heller på personlige hendelser og akkurat dine følelser.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for flotte dikt og tips :o)

Blir nok en "ordnings" på talen min etterhvert :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...