Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Har en sønn på 14 mnd, det ble slutt mellom meg og barnefaren for ca 3 mnd siden. Han har egentlig aldri engasjert seg i barnet, men jeg valgte å prøve i håp om at han forandret seg. Det endte med at jeg ba han flytte ut. Det jeg nå lurer på er kan jeg kontakte familievern kontoret å få dem til å sette opp en avtale om at faren skal ha ungen på faste dager? Problemet mitt er at når jeg tar dette opp med faren så sier han at det ikke passer nå pga mye å gjøre på jobb osv (altid en unnskyldning). Han treffer ungen av og til nå, men da ringer han en time før han vil se ungen osv og da har jeg ofte andre planer. Det virker som at han tror det vil ordne seg mellom meg og han igjen og at han skal flytte inn igjen, dette er noe jeg IKKE vil. Hva skal jeg gjøre? Som jeg tenker nå så blir det enten eller, ha faste dager eller han skal ikke se sønnen. Han kan ikke komme å gå som han vil mere. Ungen blir forvirret, og tiden går. Trenger råd fra dere.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg tror du gjør rett i å få hjelp til å lage en avtale med faste dager så raskt som mulig. Da blir han ikke vant til at han bare kan komme når det passer ham senere også. Hvis det viser seg at han ikke klarer å strukturere livet sitt slik at det blir plass for avtalt samvær, så er det like greit at du får vite det når mens ungen er liten. Det blir mye verre når ungen blir større og står i vinduet og ser etter en pappa som ikke kommer... Familievernkontoret kan hjelpe deg ved å kalle eksen din inn til samtaler om samvær, men de kan ikke tvinge ham eller deg til å bli enige. Men han skjønner kanskje alvoret når han får beskjed derfra om å møte opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå