Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. diare hos lillegutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har nå siden tirsdag hatt dårlig mage,skikkelig løs mage,i hver bleie er det masse bæsj,skikkelig tynt og ser ut som bæsjen de har når de er små babyer,sånn gulaktig og litt grønt.

Han vil ikke spise noe særlig,og nå er han kjempesår på rumpa.

Han får ikke sove nå for han har så vondt,klarer ikke ligge på rygg å sove,så han ligger på siden eller på magen,tok han opp litt isted så han fikk ligge oppå meg,og slo seg til ro der,helt til han begynte å tulle,da la jeg han i senga si igjen,og ligger nå på siden stakkars.

Han er 18mnd.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kjenner dette godt igjen da vi nå er på vår andre runde med diaré og oppkast. Det er forferdelig å se gullet sitt sykt, slapt og ikke matlyst. Det som har hjulpet for oss begge gangene er å gi henne GEM. Det er et pulver man får kjøpt på apoteket som gir henne næring og de stoffene de trenger for å komme seg igjen. Prøv dette så fort som mulig og følg bruksanvisningen nøye, så kan jeg trøste deg med at med en gang han får tilbake matlysten så er han tilbake i tipptopp form på 1-2-3!!!

Viktig at rumpen er helt tørr før hver bleieblir satt på!

LYKKE TIL!!!!!!!

Skrevet

ja,rumpa hans blir tørr for hver bleie.

Hva er GEM?

Skrevet

Smør stumpen hans med aselli sårsalve.

Jeg hadde munnsår for en stund siden og prøvde tilslutt å smøre den salven på. Den tok bort den vonde sårheten og virket kjempefint. Etter det smører jeg alltid stumpen til snuppa med den med en gang hun har antydning til sårhet :)

Skrevet

Jeg synes inityol er super! Brukte det når Snuppa hadde diare i 10 dager og var supersår. Fås kjøpt på apoteket.

Men viktig å vaske med mye babyolje slik at du slipper å gni på det såre, helst dusje det forsiktig vekk. Og helst la de gå uten bleie en stund (men det jo ikke så lett når de har diare)

Skrevet

Hei Susan, siden dere har "klippekort" til legene så ville jeg nok ha sjekket ting hvis det ikke bedrer seg snart (i morgen!) og ikke smertene blir bedre! Tåler han banan så stopper grønne bananer, forresten!

Skrevet

he,he =)

Ja,men begynner å lure på om ikke "klippekorte" er brukt opp snart,hehe =)

Jepp,han tåler banan,fikk det igår,grønne bananer t.o.m =)

Men er litt bedre idag,ikke bæsj i hver bleie idag hvertfall,men er enda kjempesår i rumpa,men klarer å ligge på rygg å sove og når vi skifter på han,men får se om han kanskje blir bedre eller verre til i morgen =)

Skrevet

Min lille har ille bleier før jekselfrembrudd og vi har hatt sopputslett med det, måtte tilogmed legebehandles. Canesten hjelper mot sopp, sinksalvene virker forebyggende. Er det rødt med vite prikker eller punkter er det nok sopp... Og det kløøøøøøøør!

Skrevet

det er rød og kjempesårt,blød når vi vasker han,men når det kom,var det rødt og noe av huden var utheva,og hvitt,har ikke tenkt på sopp,men nå er han bare skikkelig sår,men har brukt wendela sin zink salve,og den funka bra i forhold til den vi vanligvis bruker fra babyline,har gode erfaringer med wendela salver fra før,og kom plutselig på at jeg hadde fått det fra en vennine som jobber på helsekost da jeg passet sønn hennes,så da prøvde vi det igår,og har smurt idag,og er ikke like ille som det var,og like sår,er sår,men ikke sånn væskende sår og hoven,hvis du skjønner =)

Men skal se det ann til mandagen,er han ikke blitt noe bedre i rumpa og enda har diare så skal jeg ta en tur til fastlegen med han på mandaen,orker ikke noe legevakt,får aldri noe fornuftig svar der uansett.

Virker ikke som han klør..klør en del på lårene,men det pga. eksemen da..

Kanskje det er jeksel,nå når jeg tenker over det har han begynt å kaste opp igjen,han som har vært såååå flink å ikke gjort det på sikker 1mnd (er lenge for oss hehe :) ) så kan jo være det også..men det blir jo omså 2års jekslene,har jo alle andre tenner fra før,så er ikke det litt tidlig,er jo bare 18mnd.

hmm..ja,ikke vet jeg hva det er,er så grønn på "daglidagse ting" (misfortså meg rett) =) har liksom aldri hatt slike plager,bare alt annet hehe =) så er grønn på dette område,er foresen første gang han har diare.

Skrevet

det er sopp eller?

Minner litt om det lillegutt har,bortsett fra at nå er det bare sår liksom.

Men han har "titt og ofte" slike bleieutslett..kanskje jeg skulle skjekke det ut...

Skrevet

Jupp!

Det er sopp. Du får snakke med "dine ansatte" om biola, eller lactobacillus...

Skrevet

hehe,ja,jeg skal snakke med "mine ansatte" om det =)

He,he=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...