Småbarnsmor og mormor Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har vært på legekontoret med nest minste mann. Han er så plaget med diare.Så idag var vi å fikk tatt noen blodprøver. Stakkars lille de måtte stikke i begge armene for å få blod.Første armen kom det ikke noe ut. Men han var nå mektig kry da han var ferdig og fikk premie. 1 for hver arm.... :-) 1 diger engangs sprøyte og 1 liten kikkert :-) Nå holder vi på å lage raspeballer til middag. Blir "søndagsmiddag" idag for hele helgen går med til bursdagsbesøk for lille gutten.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Stakkars liten da! Uff, mine største er noen skikkelige pyser når det gjelder sprøyter.....har hatt hver sin dårlige erfaring på legevakten, med irriterte og stressa sykepleiere som har kjeftet og stukket feil... Og du, raspeball, er det det samme som potetball?
Småbarnsmor og mormor Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2006 hmm, potetball??? JA det er vel kansje det. Eller komle som noen sier.Med røkte snineknoker, vossakorv pølse gulrøtter og kålrabistapp. Nam,nam gjett om jeg gleder meg........ Her var heldigvis sykepleierene som tok blodprøver kjempegreie og superflinke med gutte. De pratet så rolig og fint med han og forklarte alt de gjorde og skrøt han langt oppi skyene :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 He he, tror nok ikke det er helt det samme som jeg smakte på Sunnmøre, hos svigers.........mitt verste måltid ever!!! Og så skuffet som jeg ble, jeg som elsker mat og har en svigermor som er en dyktig kokke, men denne retten sleit jeg noe fryktelig med - i takt med at sambo smattet og koste seg;-) Men her snakker vi kokt fårekjøtt (ikke lam), baconfett, pølser i forskjellige varianter og masse annet....Jeg endte opp med potet og grønnsaker jeg;-)
Urtete Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Stakkar liten!!!! Blodprøver er ikke moro for de små! Heldigvis er fine premier supert som "plaster på såret". Hadde dere satt på Emla plaster på armene på forhånd? (Da er det iallefall ikke smertefullt for småtassene....) )
Gla-mor Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Liten tøffing du har som var grei og gikk med på blodprøver x 2! Datteren min besvimte første gang hun tok blodprøve (6 år tror jeg), og etter den gang var hun livredd. Raspeball høres kjempegodt ut (Klubb og duppe som vi bruker her i Trøndelag), må prøve å lage det en dag (eller kanskje vi drar på Obs! kafe, de har det en gang innimellom, for det er litt arbeid å lage.....). Har ikke gjort noe som helst i dag, ikke en gang vært ute, for det har snødd og snødd 20-30 cm. Og brøyting er det visst ikke mulig å få til, så det har ikke vært mulig å trille vogn i dag. Så jeg har bare vært "ute" på internett i dag, vi ser etter nytt hus for tiden. Forresten så har jeg bakt kake i ettermiddag, for vi får besøk i morgen, appelsinkake, den er kjempegod og saftig. Ha ei fin helg, alle modne damer!!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 jeg har blitt tante for fjerde gang... ikke så værst det heller, en slags premie uten å ta blodprøve først. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå