Gå til innhold

Hvilken type bind er grei etter fødselen? Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å pakke sykehusbagen. Kikket på Rema 1000 og syntes ikke de hadde bind i så store størrelser.. Noen som har erfaringer med gode bind til rette etter fødsel? Best å kjøpe på apoteket kanskje? Takknemlig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg brukte de lekre bleiene de har på sykehuset de første dagene, og etter hvert gikk jeg over til Libresse nattbind. Følte at de tok unna det som kom ut. Jeg hadde keisersnitt, men tror ikke det har så mye å si for blødningsmengden etterpå. Er jo fortsatt like mye blod som skal ut....

Skrevet

De første dagene etter fødsel syntes jeg Saba Selfsit var veldig greie. Always og Libresse likte jeg ikke så godt, for de blir så "klamme"- føles som plastikkposer.... Etter hvert som blødningene avtok brukte jeg de igjen.

Skrevet

Det er greit å bruke de store, lekre som finnes på sykehuset de første dagene. De er mer som bleier, men de tar imot det som kommer i hvertfall. Etterpå vanlige nattbind og så trapper du ned etter behovet. Jeg blødde veldig mye ganske lenge sist gang, men noen blør lite. Så dette er jo forskjellig hva man har behov for. Jeg har nå tatt med en pakke vanlige nattbind.

Skrevet

Jeg brukte, som flere over her skriver, de store bleiene du får utlevert på sykehuset først, og så gikk jeg over til Libresse Goodnight. Vet også at det er flere som foretrekker Saba, men jeg kommer til å ha med en pakke Libresse Goodnight i sykehusbagen min :o)

Skrevet

En trenger da vel ikke å ta med seg bind på sykehuset??? Jeg gjorde iallefall ikke det for 2 år siden.

Skrevet

en venninne som fødte for litt siden anbefalte meg saba selfsit pga de er myke og gode. man er jo litt øm etter en vaginal fødsel.

Skrevet

dei første dagene brukte eg libresse nattbind så gikk eg over til vanlige tynne bind når blødningen minket..

Skrevet

Saba self-sit er utrolig gode. De er myke, og sitter godt på plass i trusa. Jeg har aldri tålt vanlige bind særlig bra, det blir for mye plastikk, og har aldri hatt problemer med lekkasje under mensen når jeg har brukt Saba.

Skrevet

Du får bind på sykehuset (ihvertfall på SIR). Digre bleier (he-he) til helt o begynnelsen, så kan du gå over til tykke libresse, evt saba etter hvert. Jeg kjøpte tykke bind til å ha når jeg kom hjem i begynnelsen. De tynne satte tråden til stingene seg fast i, au! Dessuten er de tykke mye mer behagelige mot et relativt sårt underliv. Brukte tynne bind først etter en god stund:)

Tar med med en pakke med tykke libresse bind også denne gangen, bare for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg synes tena-lady var bra sist gang. Liker ikke libresse og always sine plastikk bind, så jeg dro på apoteket og fikk masse prøver på tena-lady bind/bleier. De aller beste bleiene var de fra sykehuset i begynnelsen, men de fikk jeg ikke tak i på butikken.

Skrevet

Jeg brukte Saba sine! Selv om de er veldig "gammel dame", så er de kjempe gode for det såre underlivet! De er så tjukke, at det er mykere å sitte...Andre vanlige bind ble så klamme ja, så andre også sa lenger oppe! Er ikke lange perioden man trenger bruke disse tjukke bindene heller, det er veldig lite som kommer ut fra 1 uke etter fødsel! hvertfall hos meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...