Gå til innhold

Foreldre som hjelper til økonomisk...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått hjelp av sine foreldre sånn økonomisk? Tenkte bare at før i tiden så betalte familien hennes, men så lurte jeg nå på om det er vanlig at brudeparet betaler alt selv idag eller om foreldrene på begge sider "spytter" litt i potten ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte nettopp om en kollega som skal gifte seg og de har skilte foreldre med nye partnere på begge sider, og nå har de fått 20 000 til bryllupsfeiringen av hver, så da satt de plutselig med 80 000 ekstra på budsjettet... Hyggelig!!

 

Selv har jeg foreldre som sitter relativt godt i det, ikke mer gjeld på gammelt hus, har arvet litt etc. Mamma hadde faktisk gitt opp håpet om at jeg skulle bi gift, så da vi poppet nyheten, gikk hun hardt på pappa og sa at hun ville at de skulle betale bryllupet. Så vi fikk 150 000 av dem. men det var ikke forventet, altså!

Skrevet

PS. fra svigers, som har mye dårligere råd, fikk vi ikke noe til bryllupet, men svigermor bakte 120 rømmebrød til festen. Og på gavebordet lå det 20 000 fra dem, og det var ganske raust det og!

Skrevet

Vi får 25000 av mine foreldre og 50000 av sambos foreldre, men det er kun fordi de føler de har råd til det. Har venner som ikke har fått noen ting, så dette varierer veldig....

Skrevet

vi har ikke hørt noe fra noen,men så er det jo enda god stund til bryllupet finner sted da:)

Skrevet

mine foreldre og hans foreldre skal hjelpe til med bryllupe vårt. Vi har blitt enige om at de skal betale for festen og alt som hører med der og vi skal betale det før.

Skrevet

vi får hjelp av mine foreldre med 30 000,- mens hans "rike" familie intresserer seg ikke i hele tatt for bryllupet....

Skrevet

Hos oss deler vi regninga på 3:

 

Vi betaler 1/3 del

Mine foreldre betaler 1/3 del

Svigers betaler 1/3 del

 

Vi sparer penger hver måned, så i utgangspunktet klarer vi hele festen selv, men det blir uaktuelt i følge den eldre garde. de vil veldig gjerne være med på kalaset

Skrevet

Vi hadde ikke regnet med hjelp, men så insisterte de på å betale. Foreldrene mine betaler maten og bryllupskake, mens hans foreldre betaler drikkevarer og lokale. Regner med at det er ca 15000,- pr par...

Skrevet

Det er jo som det blir sagt her, veldig forskjellig. Hos oss er det sånn at sambo er den siste av barna hos svigers som gifter seg og de har betalt 1/3 av bryllupet til hans to søstre så da ville de selvsagt gjøre det samme til oss. Min far sitter godt i det og er vanligvis raus over for barn og barnebarn så han syns også det var fint å kunne bidra. Vi antydet 20-25000 for dem hver, men vi ønsker ikke å be om mer enn 20. resten skal vi klare selv.

 

Vi har også sagt at vi da ikke ønsker noe gave av dem i tillegg, det blir litt i overkant storforlangende syns vi.

 

Ellers nærmer det seg styggfort her nå, bare 3 uker igjen (18. nov) og det begynner å krible! Er svært fornøyd idag, har snakket med fotografen (for n'te gang) og har gjort meg ferdig med sangen til min kjære og til våre foreldre.

Skrevet

Tror no det varierer ganske mye... Vi hadde planer om å betale alt selv, men da planene ble lagt frem for foreldrene våre så endte vi opp med at de deler regningen... Egentlig ikke helt det jeg hadde tenkt, men i ettertid så er det litt deilig...

Skrevet

Synes faktisk det er deilig og vite at vi har betalt det hele selv jeg :)

Vi kom ut med ca 110 000 totalt for bryllupet våres som vi holdt i danmark i sommer, og vi har ikke bedt om noen til og sponse oss. Vi bestemte oss i januar for at vi skulle gifte oss i juli og sendte ut invitasjoner. Så gik det av seg selv og pengene vart spart inn litt etter litt på dem mnd vi hadde innen bryllupet.

Nå kan vi kose oss over alle flotte gavene vi fikk av vores foreldre :)

 

Mvh

 

Skrevet

Takk for svar. (jeg er hovedinnlegger) Det var kanskje ikke så dumt å spør om penger til bryllupet istedenfor gaver, da man stort sett har det man trenger når man gifter seg idag :) Men til anonym lenger her nede, hva mener du med bortskjemte drittunger? Folk her inne er jo stort sett innstilt på å betale alt selv, men så får de en bonus av sine foreldre, som jo bare må bli sett på som et pluss :) Jeg er egentlig innstilt på å klare det selv da vi har valgt å ikke ha et så stort bryllup, bare de nærmeste :) Men vi har ventet ganske lenge da, for å få råd. For det blir visst dyrt nok uansett :)

Skrevet

Vi betalte klær, blomster, fotograf og andre "småting" selv. Foreldrene våre delte regningen for middag og drikke i 2. Sparte oss for 40000

Skrevet

Anonym

 

hva går det av deg om dagen da??

og hvem er det du kaller for bortskjemte drittunger..`??

selv om det er mange som får en del hjelp fra foreldrene så er man for faen ikke bortskjemt for det da

sikkert du som bare er misunnerlig tenker jeg hehe......

 

  • 3 uker senere...
Skrevet

Gratulerer med bryllupet i morgen...Drømmedagen står for dør.

 

Og når det gjelder foreldre som hjelper økonomisk sett, så får jeg brudekjolen av mamma og pappa + pappa insisterer på å finne brudebil til oss, og betale den.

Syntes det er kjekt at de gjør det på den måten, for da ser vi det ikke i kroner og øre, men kan si at det og det fikk vi av dem.

Fra foreldrene til sambo (som for øvrig har veldig god råd) har vi ikke hørt ett pip.

 

Vi har ellers funnet ut at vi har alt vi trenger, hus med alt tilbehør, så vi kommer til å ønske oss pengegaver så vi kan dekke utgifter for bryllupet + kanskje vi har litt til overs så vi får oss en fin bryllupsreise!

 

Lykke til med bryllupet alle sammen!

Skrevet

Vi får ingenting av noen av dem. Er helt greit det, forventer ikke å få noe...Men det hadde vært litt deilig med litt drahjelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...