Gå til innhold

Webmaster:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er sakset fra hovedsiden:

 

En av de største skilsmisse årsakene er paradoksalt nok de små gullungene våre.

 

Hva er skilsmisse årsakene? Går ut i fra at dere mener skilsmisseårsakene, og da bør og skal dere skrive det!

 

Jeg tror faktisk at dere ønsker å fremstå som et seriøst nettsted som driver god informasjon og har tilknytning til solid ekspertise, jfr. alle mulighetene for ekspertsvar på Gullsmokken.

 

Har dere ikke en tekstredaktør som kan skrive akseptabel norsk rettskriving, så bør dere snarest skaffe dere en. Det virker ikke mye seriøst når en hovedoverskrift på hovedsiden har graverende skrivefeil. Særskriving, slik som eksempelet, er et økende problem i dag, særlig blant unge, og derfor er det viktig at sider som yter seriøs informasjon streber etter å føre et godt og korrekt språk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig!

 

Jeg legger her ved et forslag til hvordan forumlisten til venstre kan og bør se ut:

 

Dilladebatten (i ett ord)

Dåp- og navnefest (bindestrek)

Gravid og jobben (som hovedregel må &-tegnet ikke brukes!)

Gravid og student (----"----)

Idébanken (med akksent mot høyre)

Keisersnittdebatten (i ett ord)

Kjerringråddebatten (i ett ord, til nød med bindestrek pga. langt ord)

Mine, dine, våre barn (alltid mellomrom etter komma)

 

"Gravid-moden alder" høres også litt rart ut, kan forandres til "Gravid i moden alder" eller "Gravid - moden alder".

 

Det er mange som ikke liker den plutselige feilskrivings-epidemien som feier over vårt land, og som er opptatt av at noe bør gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særskriving var et "problem" på 70-tallet også, og sikkert før den tid.

 

Feilskrivingsepidemien kan ikke beskrives som plutselig. Startet den nå i oktober kanskje?

 

Jeg er enig i at særskriving ser teit og useriøst ut, men det er ganske teit å kreve mellomrom etter komma i en liste hvor man prøver å presse inn så mye informasjon som mulig på liten plass.

 

Tilslutt: Det er ikke noe som heter dåpfest. Forumet kunne hett Navnefest og dåp, men ikke Navne- og dåpfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg svarer:

jeg er absolutt ikke enig i at det er teit å prøve å presse inn mellomrom etter komma når det er slik regelen er!

 

Dåpfest finnes ikke, min feil. Dåpsfest, derimot..

Enig at "Navnefest og dåp" er et bedre forslag til tittel på forumet.

 

Mulig at denne epidemien ikke er plutselig, men selv er jeg ikke gammel nok til å huske 70-tallet, og forholder meg kun til det jeg ser rundt meg. Min far, som er norsklærer, er ikke i tvil: Dette er et nytt fenomen. Det har forekommet før, selvfølgelig, men nå har det tatt av for fullt(stakkars gamlefar, han tar det veldig tungt...)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har skrevet dette må være fullstendig syke i hodene deres.

Har dere et alvorlig fritidsproblem.

Mye feil i deres rettskrivning også.

herregud at dere gidder

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill.

Vi har ingen tekstredaktør, og min rettskriving er desverre ikke supergod.

Jeg skal se hva jeg kan gjøre med saken.

Ha en god dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alt arbeidet jordmor Siri legger ned i dette forumet, og så presterer dere å klage på så liten skrivefeil som dette var!?? Mulig det bare var en glipp også, har i allefall ikke sett mange av disse feilene.

GOSJ, skjerp dere da!

Skal man være på et offentlig nettsted som dette, og bare klage på så ubetydelige feil som i denne situasjonen, så kan man heller surfe til en annen plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til jordmor Siri:

Du trenger absolutt ikke gjøre noe i forbindelse med dette, jeg kommer over flere feil i adresseavisen enn jeg gjør her inne. Det er et fåtall i landet her som kan skrive perfekt. Det ser man tydelig om man begynner å se seg litt godt rundt omkring.

Keep up the good work!

 

PS: Håper dere kan vurdere mitt innspill til en gründerdebatt som jeg nevnte en gang tidligere;) Det finnes virkelig ikke mange plassene på netter hvor en møter likesinnede, partnere osv. Kjekt å ha noen å utveksle erfaringer og råd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...