Mammaogdu Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Må spørre dere andre mammer; Gutten min på 8 mnd har vært forskjølet en ukes tid. Nå har den tette nesen og dårlige formen gitt seg, men han har de siste to dagene hostes desto mer. Ville dere sett det an et par dager til før dere gikk til legen? Hosten ser ut til å plage han litt, men ikke sånn altfor mye. Vanskelig dette her med syke barn.......
Mamma´n til A og F Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Kommer litt ann på hosten vil jeg si. Hvis det er slimhoste og han hoster det fint opp er det lite legen kan bidra med. Gi derimot rikelig med drikke og unngå melkeprodukter. Er hosten tørr og han plages på natten ville jeg vurdert en telefon til legen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Hadde tatt en tlf, jeg. Like greit å få gjort det før helga. Hvis det er tørrhoste finnes det hostedempende på apoteket. Men de skal ikke ha slimoppløsende når de er under året i hvert fall.
Mamma´n til A og F Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Må bare kommentere det siste her om slimløsende. Solvipect er slimløsende uten resept og kan gis til barn under 1 år, i følge felleskatalogen. Det er derimot diskutert om det er noe særlig mer effektivt enn rikelig med drikke. God bedring til gutten din!
Mammaogdu Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2006 Tusen takk for raske svar mammaer!! Lillegutt hoster ikke så veldig om natten. Han sover forholdsvis godt når han først sovner. Har kjøpt solvipect på apoteket. Tenkte å gi han det i helgen for å se....... Han har liksom blitt bedre av forkjølelsen sin, det var derfor jeg tankte at hosten kasnkje var et slags siste stadie i forkjølelsen?? Klem til dere alle
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Hoste kan sitte i leeeenge. Gutten min har hatt tørrhoste i 2mnd. Nå er den endelig mer eller mindre borte. Har vært hos legen, men lite hun kunne gjøre. Fikk efedrin hostesaft, og det hjalp. Men så lenge han sover bra på natta, er det unødvendig med efedrin. Følg litt med på pusten hans. Dersom han er tungpustet eller "knatrete" på utpusten, bør du gå til lege. Eller hvis feberen kommer tilbake.
Mammaogdu Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jepp, han sover bra:-) Nå når han er våken hrøer jeg en slags peselyd i halsen hans...men han virker ikke veldig tett. Er vel kanskje bare fordi han ikke klarer å rense halsen sin ordentlig stakkar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå