m a r r i s Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har en mistanke om at min sønn på 3 mnd holder på å få tenner. Han har vært sutrete og grinete i en uke nå, spesielt de siste to dagene... Nettene er urolige og han våkner anenhver time. Etter å ha grått og sutret hele dagen i dag tok jeg fingeren min i munnen hans for å kjenne etter tenner - han stoppet umiddelbart og gråte og begynte å smile isteden. Det virker jo da som om han klør i gomene? Har hørt om noe man kan kjøpe på apoteket og smøre gommene med, noen som vet hva det heter? Det må også nevnes at jeg selv fikk mine første tenner før jeg var 3 mnd... Ellers er jeg interessert i å høre om andres erfaringer ang baby og tenner:)
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Dytter litt på denne, er i akkurat samme situasjon selv med min 3 mnd gamle baby.
2 søte småpiker Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Det heter Dentinox, men har ikke hjulpet nevneverdig på min datter når hun har holdt på med tenner. Vi merker at det er tenner på gang ved at hun våkner ofte om natten pga mye luft i magen, ellers merker vi ingenting, om dagen stråler hun som en sol.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Han var veldig sutrete, våknet om natten og hylskrek. Var rød og varm på kinnene og siklet enormt. Må også si at jeg trodde det var tenner rett rundt hjørnet siden han var 2 mnd. Han fikk tenner når han var 5,5 mnd. De kan klø som besatt i noen mnd. før tennene bryter ut.
Sassy. Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Her har også vesla vært sånn siden hun var 2-3 måneder,hun er 6.5 måned nå,og ingen tenner enda. Men kan jo godt tenkes at det klør selv om ikke tennene er rett rundt hjørnet,de skal jo ett stykke opp,og sikkert en del vi ikke får med oss siden det ikke er synlig for oss. Har også hørt at tenner og når de får de kan være arvelig,så siden du fikk tenner tidlig,så kan det jo hende gutten din også får det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå