Gå til innhold

Angående julemarsipan...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser nå at Attpåklatten bekjenner at hun spiser julemasipan i evigheter før jul...slik at det går ut over julegaveshoppingen...*ler*

Her må vi ta en alvorsprat klatten.....

Marsipanen kommer for tidlig i hyllene, som enda et tegn på kommersialiseringen av høytidene. Jo tidligere, jo mer salg...

Julepyntede gater i november, julesanger som man er lei leeeenge før julestemningen egentlig har kommet....kjøpepress, stress og oppskrudde forventninger hos barn og voksne...

Nei, la marsipanen hvile til nærmere jul...gjerne med klar beskjed til produsentene at vi ikke ønsker å få deres "tjenemestpengerfortestmulig" tredd over oss, og dermed bevare julens egenmtlige budskap og tradisjon intakt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*ler*

Visst er det godt...men om man velger å kalle den julemarsipan er den definert for et visst tidrom... Kanskje man kunne produsere en marsipan som het noe annet? Og marsipanstenger får man jo hele året...

Skrevet

Jeg velger å overse Jule- og holder meg til marsipanen. Og som jeg har fortalt i tidligere tråder, det er viktig å leve her og nå, ikke vente til en anledning, selv om man kaller den anledningen jul. Og budskapet i julen er jeg veldig klar over, selv om jeg ikke tror det er akkurat dèt flest fokuserer på.....dessverre kanskje, men dog sant......

Å jeg hadde kjøpt marsipanen uansett jeg, så meg tjener de gode penger på ja;-)))

Og så slipper jeg stresset med å sloss om alt det gode i julen, for jeg koser meg året rundt jeg;-) Moden jente som har lært leksa si dette;.-))

Skrevet

*smiler i hele fjeset*

Kjære klatten...Du svarer som jeg forventet! Herlig.

Jeg gruffer meg til...og du svarer med et reflektert smil.

Men som den sære damen jeg er holder jeg standhaftig på mitt...Selv om jeg koser meg da sagtens et remmer og tøy kan holde...

Skrevet

-syns det er greit med marsipanpølsene i 5-pk eg, har du fyst åpna pakken og tatt en ,so kan ikkje dei andre ligge der aleine so lengje, kan dei vel???

Skrevet

Nope, kan bli mugne, tørre, bleike etc....ikke bra;-))) Bør nytes raskt!

Skrevet

Søren.... Vil ha marsipan NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

;-)))

Skrevet

Hallo på deg! Står til?

Skrevet

Står og står... Hehe...

Har det bra jeg, når jeg bare fikk unna alle budsjett og styremøter etc...

Skrevet

Ja slike trivielle ting du, som oppholder en fra dibbing, kafebesøk og andre viktige sysler;-)

Skrevet

Ja huff....

Mamma har passet gullet, og idag sa hun; "Sååå blid som hun er nå med deg har hun ikke vært på disse dagene hun har vært med oss nei...."

Enda godt at hun fortsatt husker meg da... Hahahahaa

Skrevet

Ja, det er jo hyggelig for et morshjerte igrunn;-)

Skrevet

Enig med phantomet, jeg!

Skrevet

Og jeg støtter Attpåklatten fullt ut, lev nå!!!

Påske,Jul eller sommer foran marsipan spiller ingen rolle.

Bare å late som om man ikke kan lese så lange ord, men man ser jo hva som er i posen dahhhh.

Skrevet

Jeg støtter selvsagt også Klatten i det!!!! Men man må ikke starte jula i september for å leve i nuet... Marsipan kan nytes hele året, men handelsstandens tidligere og hissigere juleoppkjøring for hvert år... nei den ønsker jeg IKKE velkommen!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...