Snuppisa Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Vi kom hjem fra sykehuset i dag med vår fire dager gamle datter. På barselhotellet på sykehuset hadde vi jordmødre vi kunne spørre, men det har vi jo ikke nå. Jenta vår gråter, gråter og gråter. Jeg ammer og ammer og ammer...Jeg har melk i brystene, men har ikke fått så mye at jeg har fått melkespreng enda. I flg. de på sykehuset skal de ha mt 10-12 ganger i døgnet nå, og det har hun fått. Hun spytter til slutt ut brystet mitt (selv om jeg har mer melk i det), men fortsetter å suge på sin egen hånd etterpå, så jeg ser at hun har et veldig sugebehov. Er det noen som kan komme med noen gode råd? Vi har også forsøkt å bære med "kolikkgrepet", har stukket henne med termometer i stumpen for å få ut avføring (det funker faktisk veldig fint, et lite dytt inn og bæsjen kommer rennende ut), vugger og synger. Jeg skjønner ikke hva annet vi kan gjøre, og jeg blir så frustert over at hun ikke slutter å gråte... Takknemlig for svar.
nalina Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 hmm.. hvis hun har vondt i magen må du ikke gi henne puppen hele tiden. da vil hun få mer vondt. og du vil få mindre melk i puppene(du produserer jo så mye som hun spiser) prøv å gi henne faste klokkeslett til måltid.. 2timer imellom. sukkervann er bedøvende og kan berolige litt. miniform er greit å prøve for luft i magen. hadde en liten skrikhals selv. kanskje gi henne smokk? hvis hun har så ille uttebehov.. har du prøvd å ta henne med på en liten kjøretur? de roer seg i bilen eller om du tar vogna inn og triller inne. håper det ordner seg for deg og at hun finner roen snart.
fru pigalopp Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Virker som du gjør det eneste riktige, nemlig amme. Jeg tror det beste man kan gjøre helt i begynnelsen er å gi pupp hver gang de gråter. Det eneste hun vil er å være inntil deg og å få melk:) Mange nyfødte spiser absolutt hele tiden i begynnelsen pga magesekken deres er bittesmå. Sikkert veldig slitsomt, men du kan trøste deg med at uansett hvordan det er nå så blir det bedre etterhvert! Det kan hende hun spytter ut brystet fordi det er "tomt". Brystene blir aldri helt tomme. Det kommer noen dråper når man klemmer på dem, men de er pr def tomme. Når hun spytter ut puppen kan du prøve å bytte til det andre brystet.
mai mammaen til to Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 hva med å prøve smokk? hvis ikke ville jeg fortsatt ammingen..datteren min hang i puppen hele tiden..og gjør det mye nå og..
fru pigalopp Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Eh, ser ut som du har fått råd som går i motsatte retninger, men du får stole på deg selv! Ser at svaret mitt kan oppfattes som litt arrogant, men "eneste riktige" var bare et sleivete uttrykk og ikke noe jeg virkelig mener. Det er selvfølgelig ikke slik at mitt svar er det eneste riktige:) Du kan helt sikkert få fornuftige svar på barselavd på sykehuset du fødte på også. Lykke til med knøttet!
konami Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Suttebehov? Prøv med smokk. Vi ventet for lenge - angrer på det nå. Han nekter å ta smokk. For mye luft? Husk at de svelger mye luft når de spiser. Jo oftere hun spiser uten å få rape skikkelig jo mer luft i magen. Kan være lurt å ha pauser som noen foreslo her tidligere. Da vil hun også suge mer effektivt ved neste måltid. Prøv å pumpe deg og gi på flaske (evt MME) etter at du har ammet, for å se om hun er skikkelig mett. Den første tiden sov han godt etter et flaskemåltid. Men, som de sa på barselavd "gir du for mye MME mister du melken". Jeg tok påstanden litt for bokstavelig og kuttet ut flasken når ammingen gikk seg til. Da vi etter en stund prøvde å gi flaske, fordi jeg skulle bort, nektet han fullstendig å ta den. Prøv ammete, både at du drikker 1-2 kopper pr dag selv, og en teskje til barnet før hvert måltid. Roer hun seg når hun blir båret av dere? Få tak i en babyslynge eller bæresjal. Godt for baby og mindre slitsomt for ryggene deres.
pikabuu Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Mange baby blir åsså veldig stressa vist mor og far er det. dæm merke med en gang vist det e stress i lufta =o) Prøv å slapp godt av med babyen din å ta det litt som det kommer =o) Går sæ nåkk til ska du se. Villa venta med smokk til amminga va kommet godt i gang. for d å sutte på en smokk må babyen bruke en ainna teknikk en når han patte på puppen din. Helsesøstra mi anbefalte at man venta to uke eller til du e sikker på at amminga går bra:) Lille gutten min har å et stort suttebehov. han bruke åsså å patte på handa si=) Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå