Gå til innhold

Klarer ikke kalle min sønn engel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en "ekte" englebaby og det er rart for meg å si : ååå, mammas engel o.l. til han. Flere som har mistet en baby og synes det er et sårt uttrykk?

Kom bare til å tenke på det da jeg så så mange innlegg med "se min engel" o.l...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke mistet noen baby.... men synes det uttrykket hører hjemme hos de som virkelig har mistet sin...

nå skal det sies at nære venner av meg har mistet to engler....

klart jeg tenker på dem..

Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Jeg har og en "ekte" englebaby. Og merker at hvis noen f.eks spør om noen vil se hjemmesiden til deres engel, tror jeg med en gang at den lille er i "himmelen". Forstår jo at andre kaller sin baby for engel, men for meg blir det også "feil".

Skrevet

Etter å ha hengt her inne, forbinder jeg englebabyer med de som har mistet sine små...så bruker ikke det utrykket på barna mine nei...

Men det er jo en nydelig betegnelse på barn som er gått bort...

Skrevet

Har ingen "ekte" englebaby selv.. og klarer ikke å kalle snuppa for en engel.... føler at det blir feil...

Vet om flere englebarn.. har selv noen englesøsken...

Og utrykket engler er forbehold dem...

syntes det er ett fint utrykkk for å beskrive de barna som ikke lenger er blant oss..

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme. For meg har betegnelsen "engebarn" blitt noe man kaller de barna man har mistet ja.

Skrevet

Det blir helt feil for meg å kalle gutten min engel. Føler at jeg sier noe helt galt da. Synes englebarn må være forbeholdt dem som ikke fikk leve.

Skrevet

Tenker det samme selv. Men alle de som ikke er på bim/dib har ikke nødvendigvis samme forhold til ordet. Min mor kunne funnet på å si engel til et av barnebarna uten å mene noe vondt mot de som har mistet. (Har selv en "ekte" engel)

Vakkert uttrykk. Liker å tenke på det barnet jeg aldri fikk lære å kjenne som engel:)

Skrevet

sier meg enig....engler er i himmelen....min også...

Skrevet

Har et annet forhold til ordet engel iforhold til barn, vi kaller barna for engel i betydning av at de er godunger.

Skjønner at det kan være sårt for de som har mista et barn, men samtidig kan vi huske på at betydning ikke behøver være det samme for alle. Ingen som mener noe vondt med det selvom de ikke mener det samme som en selv gjør.

Skrevet

Før jeg kom på disse sidene kalte jeg gjerne datteren for engelen min. Tenkte aldri på at andre faktisk har englebarn. Nå klarer jeg ikke det lenger, og kjenner det stikker i magen når mormoren kaller henne engelen sin. Hun er jo ingen engel, Heldigvis.

Føler virkelig med alle dere med englebarn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...