mina_ *3prinser* Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 ikke sånn for å være party-killer når alle er rosa-lykkelige, men mer i håp om at noen skal si det blir bedre? Mine knøtter er 18 mnder og 5mnder....den eldste hva legen kaller "svært aktiv" og den yngste med kiss....og jeg må si jeg er helt mosa...hvordan klarer dere det? leste noen skrive at ingen forskjell på en og to, er jo bare å ta to bleier i stedet for en....*ler* Ikke for å være frekk altså, men bleieskift er jo ikke noe problem på den måten vel? Her er problemet at eldstemann kanskje kaster bleia i do og skyller ned mens jeg kler på minsten....eller at han skal dele juice og heller det over oss når vi ammer....at den eldste vil ut i øsepøseregn og den minste må ligge i vogna og kjede-skrike i mens....litt mer i den gata kan du si....Hvordan får dere det til folkens? Noen tips? Har dere avlastning?park,barnehage,dagmamma,besteforeldre? hilsen desperat lynette
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Kjenner meg litt igjen i deg jeg da selv om mine ikke har kiss eller noe annet, men eldste er veeeldig aktiv og litt sen i utviklingen. (Hun begynte å gå når hun var 15,5 mnd, en halv mnd før neste kom. Det er altså 16 mnd mellom mine jenter.) Nr. 1 blir 2 neste mnd og har ikke særlig språk og er ganske så frustrert fordi hun ikke blir fortstått bestandig. Hun gjør selvfølgelig masse ugagn når jeg sitter og ammer eller når jeg steller minstemor. I tillegg har vi nybygd (selvbygd) hus hvor mye gjenstår, som mannen min holder på med hver kveld. I perioder føler jeg meg helt kake og er absolutt ikke rosa-lykkelig! Jeg forguder jentene mine over alt på jord og tenker at de får masse nytte av hverandre om ikke så lenge - det er min trøst når det står på som værst..... Men jeg har et par tips som har fungert hos oss som jeg gjerne deler: Legg minstemann på gulvet når du steller og la eldste finne fram bleie og "hjelpe" til. Ta fram en bok eller en spesiell leke som eldstemann kan holde på med i sofaen ved siden av dere når du ammer - leken eller boka taes bare fram når du ammer slik at det lbir noe spesielt. Vet ikke om det hjelper noe, men det er jo alltids verdt et forsøk!
mina_ *3prinser* Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2006 Tusen takk for svar og tips:) jeg skifter på gulvet så storebror er med, men den amme-leken var lur....skal på tur og fikse det i morra tenker jeg, blir spennende! Er det ikke typisk at en skal gjøre så mye rart med helt små barn?*ler* ser dere har bygd hus og greier. Jeg har akkurat flyttet etter mannen min som går på skole i sverige jeg. Kjenner ikke en sjel og har en gutt til som har byttet skole og greier...leiligheten viste seg å ikke ha klesskap og mellomstegutt har dobbelsidig ørebetennelse*humrer* Så her hersker det komplette kaos for tiden.Lenge leve galskapen....men det blir vel bedre når det roer seg tenker jeg. Ønsker deg en fortsatt god kveld
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 jeg slet også en¨del i begynnelsen, snuppa skrek i 3 mndr hun, vi trodde det var kolikk, var hos 3 forskjellige leger og de sa at det ikke var noe, da hun var 3 mndr sluttet hun å puste, dobbeltsidig lungebetendelse( en annen historie det da men) slitsomt var det ihvertfall, min eldste er også svært aktiv og krevde sitt :-) men, så ble snuppa frisk og det ble gode rutiner på ting, nå er eldstemann 2 år og 9 mndr og snuppa 15 mndr...det er bare helt fantastisk med to tette...jeg har seriøst lyst på en til :-) har lite avlastning og jeg har begge hjemme med meg...har søkt storebror inn i bhg nå og håper på plass tre dager i uken slik at han kan få litt mere utfordringer
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 mitt aller beste tips er at du må få litt alenetid med størsten. trenger ikke være så lenge om gangen men ihvertfall litt :-)
mina_ *3prinser* Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2006 Heisann:) Godt å se at det vanligste er at det roer seg*smiler*. Jeg har fått gode nyheter om at størstemann har fått barnehageplass og det blir nok kjempebra! Vekk med dårlig samvittighet for å være utslitt, ikke nok læring og ut med den eldste og ikke nok trening og kos på den minste. For ikke å snakke om at for aller-eldste-mann på 9år vil det jo bety at mamma smiler på fotballkamp alene med tre barn i regn i stedet for å gråte*ler* Jeg hadde i grunn håpet at vi skulle slippe barnhage slik at de små var sammen, men det er forskjell på barn og forskjell på mammaer og helt klart forskjell på periodene i livet vårt. Så nå er jeg sååå spent og må være det i en mnd til han begynner. Må takke alle for gode svar, er så hyggelig når det ikke bare står en 0 bak innlegget man har skrevet Må slenge med at jeg er veldig opptatt av dette med å ha alenetid med hvert barn og at de også skal ha mulighet til egen alenetid siden vi er 5 og med et realt tempo og lydnivå. Så der er vi nok veldig enige "vi har to nydelige barn", man må lage rom for at vi er individer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå