Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Hi hi hi.....det har nemlig jeg - idag - på Ikea......jeg er så glad i dag tralalalalala.....
Natteravnen* Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Heldi du som har komt igang! -her i huset e det like store planar kvart år om å bjynde i god tid, men klare vi det??? Kaaaaansje denne gangen, kan ikkje somle på handletur med en liten en........-evig optimist er eg also. ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, jeg er utrolig glad for at jeg nå har fått startet, da er det håp om å komme i mål, før julaften:-)))
Gummelillan Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Ja! Startet nå i helgen i Riga. Hadde masse fine treleker etc i en helt annen prisklasse enn Sprell ;-) Og på tax-free'n ble det en del venninnegaver, så i år er det håp om at jeg ikke blir sist ferdig i det minste.. Har tenkt meg en tur på Panduro i morgen og handle inn til å lage julekort etc. Gleder meg!!!!
♥Snulder Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Jul???? Er det noe nytt man har begynt med eller? Blir så kjei alle disse nye tradisjonene som blir inført jeg assa....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Har faktisk ikke så mange igjen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2006 Wow!!! Så flink du er da:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Jepp, er så lei av at de ekstra pengene i desember (halv skatt) bare skal gå til andre, derfor tar jeg litt hver mnd. fra ca. sept.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2006 Det er det jeg tenker at jeg skal gjøre hvert år, men så glemmer jeg det liksom, helt til julemarsipanen kommer i butikken, og da er jeg så fryktelig opptatt av å spise den i noen uker, før jeg får satt igang med gaver.....;-)
Gummelillan Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Men den kom jo for en uke siden så da er du vel i rute i år da, Klatten...?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2006 Å neida du, det er flere uker siden den kom i butikkene her! Jeg har full kontroll på det skjønner du;-) OG jeg spiste 2 poser første kvelden.....ha ha ha!!!
yo mother-til 4 Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Har faktisk ikke begynt enda, men har skrevet liste over hvem som fortjener presang i år:-) Har funnet ut at det er tidsbesparende å kjøpe EN felles gave til par, skal prøve å rasjonalisere innkjøpene litt i år. Færre shoppingturer betyr mer penger og tid spart, Må legge til at jeg er en atypisk kvinne som virkelig misliker STERKT å shoppe. Vi helst vite på forhånd hva jeg skal ha, gå inn på et kjøpesenter en stille formiddag med minst mulig folk, kjøpe alt og bli ferdig. Verste jeg vet å stå i kø, gå i kø........da er det bedre å sitte hjemme på kjøkkenet og pusle med juleforberedelser av den gammeldagse sorten. Bake, skrive julekort, lage kalender til barna, pakke inn gaver, lage gaver og kose seg med gløgg - eller vin (eller begge deler på en gang), og så sende noen tanker og ha medlidenhet med de som stresser rundt for å rekke alt. Julen handler om samhold, familie, god mat og tradisjoner (og fremdeles for noen - et budskap)......vi MÅ ikke ha det perfekte juletre, de dyreste gavene og 13 slag eller hva det nå er. Vil ha tilbake litt av julefreden som forsvant....kan noen finne den til meg??? :-) ps! I år er det mange som får hjemmelaget ripsgelé...hørte du det tante Gerd?
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 27. oktober 2006 #13 Skrevet 27. oktober 2006 Nei..... Det gjør jeg ikke før i desember! Du bare fisker etter rosa hemmeligheter, du Klatten!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2006 Neida vennen min, jeg er ikke så glad i fisk jeg;-)
phantomet Skrevet 27. oktober 2006 #15 Skrevet 27. oktober 2006 Da har jeg begynt den møysommelige prossessen med å skrive liste... Hvert eneste år skriver jeg liste, og det hjelper et stykke på veien. Men jeg sporer like gjerne helt av. og ender med å korrigere listen underveis... *smiler* Jeg har begynt å lage årets julekort i den forstand at jeg har kjøpt inn det jeg trenger. Liker å skrive hyggelige ordentlige hilsener på kortene, og ikke bare "God jul og godt nyttår!" Er heller ikke så begeistret for de lange avhandlingene med tilbakeblikk på året som har gått...særlig ikke siden de fleste vi ønsker en god julehøytid er mennesker som vi ser ganske så ofte. Andre ser vi jo ikke fullt så regelmessig, og de får en annen type hilsen igjen.. Ellers så begynner jeg å kave meg litt opp med tanke på adventskalendere. Ungene her har fått hver sin sokk som jeg har laget. I den legges det en liten gave f-eks noen biter til et puslespill etc. og så henger vi opp en nummerert hjerte over for nedtelling. Nå må jeg jo lage enda en strømpe til minstemann. Ikke fordi han skjønner stort av det, men de større barna er opptatt av rettferdighet... Angrer nesten på at jeg gjorde slik flid med de tre andre...*ler* For nå må symaskinen, brodernålen og annet frem...(er virkelig ikke flink til slikt...)
lifa og Eline Skrevet 27. oktober 2006 #16 Skrevet 27. oktober 2006 Ja, men jeg har ikke så mange å kjøpe til, men nytt i år er at jeg må kjøpe julegave fra Eline til pappaen. Og ikke nok med det , når dte gjelder pappaen så er det jo farsdag 12, november, han har bursadag 26 november og 4 uker etter er det jul . Det blir 3 gaver bare fra henne. Han er heldigere for morsdag er ikke før i februar, men han må kjøpe 2 for jeg har bursdag 18. desember og da begynner på en måte jula for meg. Jeg har fått min siste normale lønn med svangerskapspenger for fra 6. november skal pappaen ha perm mens jeg er hjemme så det blir dårlig uttelling de neste mnd. 18. januar er sist dag med permisjonspenger. Så her bør alt være handlet nå i november mens man fortsatt har litt å bruke! God julehandel jenter.
Urtete Skrevet 27. oktober 2006 #17 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har (som vanlig) ikke kjøpt en eneste julegave ennå..... :-( Hver eneste romjul tenker jeg at NESTE ÅR, ja neste år, skal jeg ta julegavehandelen i oktober. Men det skjer nok aldri..... MEN jeg har startet med adventskalenderpakkeinnkjøpene, ikke dårlig bare det - synes nå JEG da!;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå