♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 NÅ har jeg hørt noe om at di ikke gir lystgass på A-HUS!!!! hva gjør jeg nå? jeg nekter og føde uten lystgass! får ikke epidural pga.tatoovering jeg har nedover hele ryggraden:( og jeg nekter rett og slett og føde naturlig,det går ikke! skal nemmli ha min første... fikk ikke plass på ullevål som jeg hadde håpet på og ble flyttet til bærum men det er så uuutrrroli langt unna så jeg ba om plass på a-hus som er litt nærmere... men hva gjør jeg nå da? di får ikke lystgass der før 2008....!!!!! burde jeg flytte meg tilbake til bærum sykehus igjen? selvom det er dødslangt unna og i tilegg trivdes jeg ikke så veldig der da jeg var på ul...det er nemmeli veldig viktig får meg og få lystgass ellers kommer jeg til og nekte normal fødsel da vil jeg ha keisersnitt... takk får alle svar:) klem
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Hvordan vet du at du kommer til å like lystgassen da? Mange blir kvalm av den. Kanskje du kan få sånn bedøvelse i livmoren/skjeden. Spør legen din hvilke andre smertestillende du kan velge mellom.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2006 hmm..ikke godt og si men det virker så beroligende og ha den der. blir livredd av tanken på og ligge der i et smerte****** og ikke ha noe liksom. så det finns flere smertelindringer? da skal jeg snakke med legen om det.. takk får svar dere;) klem
xpecting Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Har hatt en fødsel med lystgass og en uten. Tror du har litt urealistiske forhåpninger til lystgass som smertestillende. Jeg syns også det var helt TOPP å ha lystgass (fødte på Sykehuset Buskerud i Drammen) men det var helst at den hjalp meg å puste meg gjennom riene og så var det godt å ha "noe" å klamre seg til. Med nr. 2 hadde de sluttet å gi lystgass der, så da fødte jeg uten noe som helst av smertelindrende. Ikke noe problem i det hele tatt!!! Venter nå nr 3 og vil føde naturlig igjen! Uansett, så nytter det ikke å skrike opp om å nekte å føde *sss* Det er slett ikke sikkert du får en så grusom fødsel som du forestiller deg. Jeg fikk høre alle mulige skrekkhistorier som førstegangsfødende og var livredd både smerter og spjæring i underlivet...men jeg har hatt to fantastiske opplevelser ved begge fødslene og kan aldri få meg til å skremme noen med mine historier - det er bare det vakreste i livet! Vondt - ja - men det går over med èn gang barnet er ute. Jeg kan jo ikke vite hvordan det blir for deg, men mal ikke fanden på veggen...det kan like gjerne være at du får en lett og grei fødsel som du klarer kjempefint uten noe som helst smertestillende. Er du likevel engstelig og har en reell fødselsangst kan du ta det opp med legen din, eller ringe en jordmor der du skal føde og få en samtale. Du virker ganske ung på måten du skriver, men det skal jo ikke ha noe å si :-) Lykke til!!!!
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2006 Kanskje jeg har en litt urealistisk forhåpning med lystgassen men det er bare så beroligne og ha den der.nå har jeg fått høre at det faktisk finns andre smertlindringer,noe som jeg ikke visste. og ettersom jeg aldri har født før så tørr jeg ikke og ta sjans på og ligge der helt uten noe som helst...hvis du kjønner... jeg skriker ikke ut om at jeg nekter og føde men om at jeg nekter og føde naturlig altså uten noen form får smertelindring...rett og slett fordi det er mitt værste mareritt...får klump i magen bare av og tenke på det... nei det kan sikkert hende jeg får en grei fødsel men jeg tar ikke sjansen,ikke nå,ikke første gangen. skal snakke med legen min angående smertelindringer på neste kontroll.trodde det kunn sto mellom epidural eller lystgass.. føde under vann og akupunktur er ikke noe får meg bare så det er sagt. og til slutt.ja jeg er ung har netopp fyllt 18 bare sånn at du vet det siden du tok det opp... skrev på den måten fordi jeg tok det som et sjokk visste ikke noe om det før i går,hadde jeg fått vite det før hadde jeg holdt meg til bærum,og som sagt visste jeg heller ikke at det fantes andre smertelindringer... lykke til,til deg og;) klem
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Skjønner at du er litt desperat. Jeg hadde lystgas med første og ble drit kvalm og kastet opp. Er ikke sikkert den faller i smak hos deg heller. Snakk med jordmor og ta opp dillemaet ditt ;o)))
selfangerkjerringa Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg ble kvalm og følte meg rusa av lystgass. Helt greit for meg om de holder det unna meg neste gang... Husk at det fins masse smertelindring, det er ikke kun epidural og lystgass som er alternativene dine! Du har akupunktur, saltvannspapler, varme, vann, coaching osv. Mitt råd til deg er at du setter deg inn i hva som finnes av smertelindring, både medikamentell og alternativ, og ta en prat med lege og jm før du foretar et valg. Husk endelig at keisersnitt faktisk er et operativt inngrep, du må altså sitte med et operasjonssår, fare for infeksjoner, amminga kan bli vanskeligere osv. Sørg dermed for å ha vurdert alle alternativer før du går til et såpass drastisk skritt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå