Gå til innhold

Heldiggriser som får lagt babyen om kvelden


-Mamma til 3-

Anbefalte innlegg

Høres ut som mange av dere får lange gode kvelder med voksen tid sammen om kvelden. Min siste jente nekter å ta kveld før rundt 22-23 om kveldene. Har to fra før på 2 og 4 år, sa degene er rimelig hektiske her. Hadde vært så deilig å få lagt Selma litt før. De andre to roet seg mye tidligere på kveldene. Selma blir 3 mnd 9 aug og jeg har så lyst på litt kveld igjen. Noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

 

Jeg har heller ikke fått noe skikkelig kveldsrutine enda på minsten.Hun vil ikke ta kveld før engang mellom 22-24.. Har en datter til på snart 2 år,og hun er i seng ca kl 20..Skal bli herlig når jeg kan få dei i seng omtrent samtidig.. Blir ikke mye alene tid på meg å pappa, men regner med at det kommer etter hvert..

 

Får håpe vi begge snart kan få oss litt kveld=)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ting du allerede har prøvd...Jeg slukker alt lys på soverommet og setter på en rolig cd. Han pleier å sovne når jeg stryker han over hånden, men det kan ta litt tid (noen ganger er det såvidt jeg kommer opp gijen :-)). Noen ganger må vi 2-3 runder før han sovner helt. Ser han kjemper imot søvnen lenge... Pleier å legge han ved 19.30- 20-tiden.Må også passe på at han er skikkelig god og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nylig funnet ut at hvis jeg leker og "herjer" litt med lille, skifter på han for kvelden og gir han mat, så sovner han av seg selv i sengen innen ti min har gått. Men dette er nok varierende fra unge til unge. husk de trenger tilvenning. prøver du lenge nok, vil hun nok venne seg til leggetiden etterhvert. Lykke til!

 

ps: de små må mates såpass ofte at de holder ikke ut i mer enn ca seks syv timer om natta. legg de tidlig og få en foring midt på natta, eller vent til elleve og du får sove hele natta. jeg prioriterer søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har ikke prøvd hverken cd med rolig musikk eller spesielle andre ting, annet enn rutine fra første dag, men det hjelper lite.. Hun er urolig, gråter og har x- antall raper som må opp etter hun er lagt. Skjønner ikke hvor all luften kommer fra. Prøver ivrrig å legge henne rubdt 20 hver kveld, etter de andre to, men hun nekter. Ender med at vi sovner sammen rundt 23 og da sover hun til sju, så det er bra, men kunne heller tenkt meg noen timer alene med voksne om kvelden også en ekstra mating om natta. Går i ett fra sju til 23 hver kveld med alle tre..

Venter på bedre tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her i huset hjelper det å legge en hånd på ansiktet hans hvis han ikke roer seg av seg selv. Da putter vi inn smukken, og holder hånden på kinnet hans til han roer seg, tar vanligvis ikke mer enn et par minutter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er vanskelig å få fast rutine på de små ennå,synes det skifter ofte.. Jeg bruker lue på min tøtte om natta,(ikke med knyting) slik at den faller for øynene. Dette liker hun,det blir mørkt og varmt siden vi har det litt kaldere på soverommet. I tillegg må hun ha koseklut inntil kinnet.. Også ligger hun på skinn fra Nøstebarn og så har hun pledd og bamser rundt seg,så senga er full av ting og tang,men hun føler seg veldig trygg og liker å ligge der! Nå legger hun seg i ni-tia,så det er godt. Er to mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg begynner å skjønne at jeg har fått en helt utrolig soveglad baby. Siden han var to uker gml. har han sovnet i åtte-ni tiden på kvelden, og blitt ammet to ganger i løpet av natten før han våkner i 9 -tiden på morgenen. Han sover veldig lite om ettermiddagene, så kanskje det er noe av årsaken til at han er så lett å legge og er så trett i åttetiden..

Jeg har vært veldig bevisst på å skille mellom natt og dag også, har det mørkt på rommet og snakker ikke med ham etter nattasangen og jeg har lagt ham i sengen.. men ja, jeg er nok litt heldiggris! Deilig å ha litt igjen av kvelden for meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en baby som bruker laaaang tid på kvelden men som til gjengjeld sover lenge og dette er ikke mye å gjøre med. han skal hamstre for natten og skal jeg ha ham i seng 20 eller før ja da kan jeg bare begynne 16 eller no. Så vi har en rutine, men den tar kvelden men sånn er det bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal bli herlig å "få" kveldene tilbake............ Men jeg tror ikke det skjer enda. Jeg er veldig glad for at jeg får sove hele natten.

Fikk en jente 8/8. Hun sovner i 23-24 tiden og sover frem til 06-07.

Fra 16-17 tiden og frem til hun sovner er det veldig hektisk her med mye spising,bæring,grining o.l.

Har en jente til på snart 2 1/2 år som sovner presis kl.19 hver kveld. Det skal bli litt fint når minsten også slukner litt tidligere slik at man får en time eller to alene før man legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har gjort d samme hver kveld i litt oven 1 mnd nå.. har litt tro på samme rutiner.. men vet ikke..

når kevin er trøtt på kvelden, nå runt 18.30.. går vi på badet, vasker o.s.v. så går vi på soverommet, der har ei et lite spøkelseslys, som gir et svakt lys i rommet.. han får så flaska si, raper og blir lagt i vugga m smokk.. slukker lyset og går ut. til og begynne m tror ei vi var inne noe som kjentes ut som 1000 ganger, men har gradvis blitt bedre. nå er d 2 ganger inn m smokk så sovner han av seg selv... kevin sover nå fra ca kl 19 te kl 6 da han vil ha mat, og ofte sovner han igjen til rundt 8. da er han klar for ny dag...

hører med at han ikke sover mer enn kanskje 2 timer tilsammen på dagen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg får ikke min gutt i seng tidlig nei..

nå har han for 1246 gang blitt lagt i senga si og nå er det lyd IGJEN!!!!vil bare ikke sovne i sengen sin....nlir GAAAAAAAAAAALLLLL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jenta mi legger seg mellom åtte og ni på kvelden. Jeg gir hu det siste måltide rundt halv åtte åtte, så går vi på bade å skifter og pusser tenner selv om hu ikke har fått tenner, hehe.. Hu smiler vær gang hu ser tannbørste og vet hvor den skal. hu er 4 mnd til lørdag.så går vi i senga vår, så synger vi litt. så sovner hu på fange. så legger jeg henne i senga si hu har en kose klut som hu vill ha ved ansiktet og litt oppå ansiktet. hu sover da til kl 7-8 på morgen. syng litt, eller les. stryk litt på kinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...