Gå til innhold

Dåp i jula??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spekulerer på å ha dåp 1. juledag, men er fortsatt litt usikker. De fleste har jo planer med middager her og der i jula. Men jeg tenker slik at d er jo familien og da får vi jo treffes alle denne jula. Må ta med at jeg er skilsmissebarn og er vant til å farte litt i mellom i jula, så d hadde jo vært fint å samle alle denne jula:)

Så lurer jeg, er d dumt å ha dåp i jula, i og med at d er 1. juledag? Hva synes dere? Er d også dumt mtp praktisk istandgjøring, da d er julaften dagen før..?

Jeg har beluttningsvegring!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha den 1.juledag. Fant ut at da har vi alltid stor julelunsj som mamma og pappa står for uansett. Inviterer kun de aller nærmeste i familien, og de beste vennene. Det passet for alle oss. Tok et par runder på det selv før vi bestemte oss, men synes det er helt greit nå. Har fått andre til å lage kaker, så da har vi bare ansvar for å pynte bord/hus og kle på oss.Vi synes det ble så lenge å vente til etter jul, og før jul er alle opptatt.

Skrevet

Jeg skal ha dåp 1. dag i advent (3.des.) og synes bare det blir ekstra koselig siden det er i juletida:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi skal ha dåp 1.juledag. Leier et lite, koselig lokale og pynter der. Skal ha koltbord der både mamma, svigermor og veninne hjelper til å lage maten. Mye kan gjøres i stand på forhånd. Vi valgte det for da er det koselig i kirken, og familien er allikevel samlet.

Skrevet

Vi skal også ha dåp 1. juledag, pga, at en av fadderane ikkje er heime før. Sambuaren min har stor familie, å føler vi må be alle søskena våre. Så det blir et stort juleselskap. Ca. 60 stk til sammen til kaffe, ca 25 til middag!! Ber også en del av vennane våre til kaffe.. Einaste som er litt vanskelig er å få middag. For her vi bur er det ingen resturantar som er opne då.. Så vi må bestille ei gryte, som vi varmar opp sjølve! Sidan vi har stor familie er det ingen problem å få nokk kake vertfall! :)

Fordel med å ha dåp 1.juledag er at alle er som oftast heime i jula!

Bakdelen er at det kanskje blir vanskelig å få tak i mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...