Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Først vil jeg si at det var gøy med noe nytt for oss som har to veldig tette! Så vil jeg bare for gøy høre om det er noen som slår oss i det å ha "tette" barn. Emma ble født en uke før Erik var blitt 1 år!! Noen som har enda "tettere"???
Antiqueen Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Det er 9 måneder og 5 dager mellom mine, så jeg slår de aller fleste Fikk nr en 27 oktober, og nummer to 2 august.
Joikaboll@ Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Mini var 11 mnd og 8 dager når minsten kom. Så da slo jeg deg med en liten margin. Men veeeeldig tett og vanslklig å slå deg under her
Line_78 Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Imponerende :-) Bare innom her og titter jeg. Har ikke pseudotvillinger, men er det derimot selv. Men det er nesten 13 måneder mellom meg og broren min, så mamma når ikke helt opp her skjønner jeg ;-) Har en kusine og fetter med 11 måneder i mellom, men ni måneder er det vel nesten umulig å slå.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Jøss, det var godt gjort å klare å få dem så tett!! Kjempegøy da, og ha to så tette synes jeg! De har utrolig glede av hverandre, og nå når nr 3 er kommet til verden her hos oss, er det faktisk bare stas og kos, men så er det 5 år mellom nr 2 og 3 også da...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 ei venninne av meg er 9 mnd yngre enn sin storebror (nøyaktig vet jeg ikke). Men så er hun født 2 mnd for tidlig, så det skulle vært 11....
Antiqueen Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Nummer to kom 6 uker for tidlig da, men likevel hadde det jo bare blitt 10,5 måneder mellom dem om jeg hadde gått til termin. Veldig slitsom graviditet når man har en baby å styre med allerede, men jeg angrer ikke Nå er yngstemann snart 3 mnd, og eldstemann har 1 årsdag i morgen - gleder meg til den yngste blir eldre og de kan ha mer glede av hverandre
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 jeg har ikke, men 87_jenta (er mest på BIM) fikk Nora Sofie i uke 25, og er nå gravid igjen i 7 eller 8 uke. Det blir jo ikke noe særilg emr enn 9 måneder mellom de, men med tanke på at Nora skulle vært født først til nyttår (tror jeg), så blir det jo bare et halvt år mellom de sånn terminmessig sett Men et spørsmål: hva tenker dere som planlegger to tette om at det anbefales å la det gå 18 mnd mellom to fødsler? Jeg har også lyst på tette barn, men det virker litt skummelt når eksperter sier at sjansen for komplikasjoner og underutviklet nr 2 er større hvis det er mindre enn 18 mnd mellom de? jeg vet ikke hva jeg skal tro?
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Å hvem er så du anonym? :-P søkte på nicket mitt jeg og kom inn hit... men det stemmer jo det...Nora skulle ha vært født på nyttårsaften, men siden hun kom så tidlig så skal vi regne alderen fra 1.januar... Derfor blir det ikke store mellomrommet mellom de to ;-)
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Jeg slår deg ikke, for vi har 16 mnd. mellom våre, men jeg kjenner en dame som har en bragd på dette området, synes jeg. Eldstemann er født i januar og neste i desember samme år. Litt morsomt. De valgte å la barna starte på skolen to forskjellige år da.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #12 Skrevet 3. januar 2007 Jeg har 19 mnd. mellom mine 2, dvs. jeg ble gravid når eldte mann var 10 mnd. Personlig vil jeg anbefalle og vente med og bli gravid til eldstemann er mellom 12-18 mnd. Nå er det supert for både oss og barna at de er såpass tett, MEN - jeg har gått gjennom masse hesle problemer etter fødsel med nr. 2. Kroppen min ga alt den hadde til babyen, og babyen er helt fin, men kroppen min var helt utgått etterpå. Sliter med maveinfeksjoner/smerter + mye mer jeg ikke skal kjede dere med. Jeg var 32 når jeg fødte nr. to. har vært aktiv i idrett og trent hele mitt liv. Røyker ikke, drikker lite, spiser sunnt...allikevel kan det slite på kroppen. Det er en grunn for at legene sier at det er best og vente rundt 18 mnd. det er min erfaring!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå