phantomet Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Javel, så er det bare å kaste seg i hardtrening frem til den store festen i november. Første runde med øvelse er 40 års lag rett nede i veien. Jeg har planer om å forlate babyen med pappaen sin fra rundt klokken 20 til klokken 24, med eventuelle endringer i planene ved krise... Har derfor begynt å pumpe meg, slik at den lille "måken" kan få mat når sulten melder seg. Og han er jo sulten støtt, så regner ikke med at lørdagen blir noe unntak... Hvor mye melk må jeg beregne pr måltid til en tass på 7 uker? (Har faktisk aldri vært borte fra baby før. Junior hadde sluttet med pupp før det var aktuelt sist.) Vet ikke hvor mye den lille spiser hver gang, men han får i seg en del siden han allerede har lagt på seg 2,5 kg. Noen som kan litt mer om dette enn meg?
yo mother-til 4 Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Heisann! Det er sikkert veldig individuelt hvor mye melk han får i seg til hvert måltid.Kanskje han spiser mer/midre enn andre og mer/mindre til ulike måltider. Tror ikke det finnes en fasit. Kanskje du kan pumpe rikelig så du er sikker på at det holder, eller kanskje pumpe og gi fra flaske en gang før lørdag...så ser du hvor mye som går med? Heldiggris forresten......misunnelig jeg:-) Skal også i 40 års dag på lørdag, men tar pjokken på 11 måneder med meg. Alle jeg kjenner skal dit også, så det er ingen ledige barnevakter, dessuten tar han ikke flaske.....d.v.s. inntil i dag, forsøkte med litt H-melk, og da fikk han i seg litt.
phantomet Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2006 Det er nettopp det jeg vet...at det både er døgn og form avhengig hvor mye han spiser... Jeg fant ut at det var greit å pumpe endel idag, så nå har jeg en flaske med 200 ml, men jeg aner ikke om det er mye, lite eller passe... Mens jeg holdt på ble tassen sulten, så han spiste midt i pumpingen... Om jeg pumper en flaske imorgen og en lørdag burde det kanskje holde? I "verste" fall er det jo ikke verre enn at jeg kan komme hjem og gi ham litt mat. (Hadde tenkt å nyte et glass vin, så jeg regner det som trygt dersom han ikke vil ta flasken) Jeg har funnet ut at det sikkert er lurt å begynne å samle opp litt proviant i god tid før "moden mamma festen". Så jeg ikke stiller med de mega melonene, som må tømmes flere ganger under moroa...
yo mother-til 4 Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Det høres ut som om du har rikelig melk ihvertfall...så da er det jo ikke noe å spare på....:-)) Burde sikkert holde med to flasker a 200 ml. til en kveld, synes det høres bra ut jeg. Og et glass vin går så greit så...jeg tar meg ihvertfall et glass i ny og ne, venter bare litt med å amme. Kos deg skikkelig på lørdag da!
♥Snulder Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg pumpet dann og vann da 5-åringen min var baby... Husker jeg smugleste på NAN pakkene hva som var anbefalt døgndose... Selv om det er 2 ulike melketyper, så tok jeg utgangspunkt i det!
phantomet Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2006 I følge en venninne så står det 180ml - 200 ml pr måltid på mme pakken... Jeg synes det hørtes mye ut, men jeg aner som sagt ikke hvor mye han får i seg under en runde med amming.
♥Snulder Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Hæææ.. så mye! Det var jo det jeg ga da jeg sluttet å amme Leah da hun var 8 mnd!!! Jeg vil tro det ligger på sånn cirka 90-120 ml pr. måltid når de er så små.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Aner jeg konturene av en diskusjon her nå;-))) Heia heia heia!!!
phantomet Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2006 Jepp!! Tror nok at min dritgreie venninne mener et og annet om dette... *ler* Jeg derimot velger novise status. Faktisk et av de få temaene jeg ikke skal begi meg ut på heftige diskusjoner rundt... Jeg vet faktisk ikke. Men lørdagen vil avsløre hvor mye han faktisk tar til seg. Heldigvis er jeg utstyrt med dunderpupp, så melk skal det bli okke som... Faktisk har en annen venninne sagt idag at jeg må utnytte tiden, og vise kløft så lenge det varer...*ler* Bara det er festlige anledninger fremover med andre ord...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå