Gå til innhold

Jeg trenger et spesielt guttenavn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..eller gjerne flere.. som passer til storebror Imre på 4 år. Jeg hadde termin forrige torsdag og vi finner ikke/ blir ikke enige om navn...! Noen som har lyst til å hjelpe :)

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæran/Kjærand/Tjærand er tøft. står i navneguiden.

 

Gløer

Heine

Ivo

Leik

Nilas

Peik

Rufus

 

Likte du noen av disse?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

 

Jeg liker godt Ivo( selv om Caprino fort popper opp i hodet når jeg tenker på det :))

 

Gløer likte jeg ikke, Heine er litt for "vanlig", Leik og Peik har jeg lest om hunder som heter :) og Rufus hadde jeg en bok om da jeg var liten- og han var en sjø-orm!

 

Men Nilas likte jeg kjempegodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du liker Nilas! Gå for det. Er visst bare 9 som heter det i landet.

 

Men du, den sjøormen het da Ruffen!!

Tannlegen min heter faktisk Leik! Og Sønnen til skuespiller Lise Fjeldstad heter visst peik... Rufus er vel også brukt som hundenavn i norge, sikkert fordi det minner om rufsete, men er et latisk mannsnavn og betyr den rødhårete, så om dere har sånne gener i familien passer det jo perfekt. Er noe brukt i UK og irland, men ikke særlig vanlig.

 

Ingen kommentar på Kjæran?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer at sjø-ormen heter Ruffen (*ler*) det begynner å bli noen år siden... :)

 

Glemte å kommentere Kjærand- det er nydelig, men min mann har en kammerat som heter Tjerand- det uttales på samme måten....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imre er et av de flotteste navnene jeg vet om! Min kusine har en sønn som heter det og fikk nettopp gutt nr.2 Er ikke Imre ett navn fra Sagen om Isfolket? Hun fant i allefall navn til nr.2 der, husker ikke helt hva han heter. eller synes jeg Håvard passer bra til Imre. Høres veldig staute ut sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper gjerne til! Imre er jo kjempe fint!!!

Storm, Ask, Tord, Ørjan, Tarald, Gard, Vemund....

 

Lykke til ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg er litt betenkt mår det gjelder navn som betegnes som spesielle. Det er mange hensyn å ta. Spesielt når dyr og figurer i litteratur mye godt har spesielle navn. Men det er et modig valg og ta. Alle har jo assosiasjoner til noe, men alt i alt er det jo foreldrene til barnet som bestemmer og oss andre i rundt som må klare å ta til oss det nye navnet. Lykke til;) Jeg liker gamle norrøne navn. Navn som sier litt om kultur og tradisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan!!

 

jeg synes Leander er kjempefint, og ganske så spesielt...

skal ha en liten gutt i april selv og har lyst til å kalle han det, men desverre er ikke pappa'n enig =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leander er fint, men alle heter snart d. Så da blir d ikke så spesielt lengre!!!

Jeg ville gått for Even og Imre! Even er jo ikke brukt så mye for øyeblikket; ikke poppis navn, men nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...