Gå til innhold

Jeg bobler snart over innvendig! (et lite syteinnlegg!!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nesten hele dagen å føler meg sint og irritert selv om jeg ikke har noen god grunn til det. jeg har en jente fra før på 3 1/2 år som er litt av en utfordring for tida. og det at hormonene mine løper løpsk går selvfølgelig utover henne desverre, samboeren min jobber en del så han slipper unna ganske mye av dette. men lille frøkena mi vet at jeg ikke er helt i form og utfordrer meg nok litt ekstra. hun erter rett og slett og jeg går på limpinnen hver gang. er det flere som har det sånn? jeg er 24 uker på vei. går nesten hele dagen og har dårlig samvittighet overfor jenta mi som har slik en sint og sur mamma....flere som har barn som er en ekstra utfordring nå i svangerskapet. hun har aldri vært sånn mot meg før svangerskapet. hun har absolutt ingen respekt for hva jeg sier til henne. kan det være sjalusi overfor babyen i magen, for hun er veldig obs på at mamma har baby i magen? kjenner jeg er ganske sliten. må legge til at jeg har hyperemisis gravidarum (sykelig svangerskapskvalme) slik at jeg stort sett har holdt sofaen frem til uke 22 og har tatt av 9 kg p.g.a lite eller ingen matinntak så overskuddet er kankje ikke det beste. var innlagt på sykehus i noen dager p.g.a dehydrering.

syte,syte!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta di er jo midt i verste trassalderen, hvor grenser skal prøves ut - spesielt ovenfor foreldre. Kjenner flere med "håpløse" unger i den alderen. Skjønner at du er sliten og oppgitt, men det vil hjelpe seg med tiden :-)

Skrevet

Hei.

Skjønner godt hvordan du har det.

Er ikke lett å gå gravid samtidig som man har barn ifra før.

Ligger ganske likt vi faktisk, jeg har en jente som er snart er 3 1/2 også er jeg 24+3 på vei.

Har desverre ikke fått noen barnehageplass til dattra mi , så hun springer rundt beina på meg hele dagen, er til å bli smårar av !!!

Hun er heldigvis veldig snill mot meg og er stort sett blid , men hun maser veldig mye om at hun kjeder seg.

" Hva skal jeg gjøre nå da" ??? Den går igjen hele dagen.......

Jeg orker jo ikke leke med henne hele dagen , jeg har liksom nok med meg selv og denne magen.

Har også litt bekkenløsning , så jeg har en del vondt til tider, så da er det ikke så lett å ha henne masende rundt hele dagen.

Men tror desverre ikke det er så mye å gjøre med desverre.

Jeg trøster meg med at det er bare 16 uker igjen til denne babyen kommer , kansje jeg får litt mer overskudd da.

Vesla står heldigvis på venteliste i barnehagen , så jeg satser på at hun får plass i begynnelsen av neste år.......

Vi får bare gjøre det beste ut av det :)

Klem

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg bortsett fra dette med kvalmen, og at min datter stort sett er snill og grei. Hun er også 3,5 år og min samboer jobber i nordsjøen, så han er også mye borte.

Jeg har dårlig samvittighet hver gang jeg kjefter på henne, syns det blir ofte, men jeg er så trøtt og blir fort sliten, og da blir lunten også kortere! Desverre!

Så jeg kjefter for unødvendige ting, hun blir lei seg og begynner å gråte, og jeg blir lei meg og ber om unnskyldning... Sånn er stort sett dagene våre... Hun kan virkelig være trassig, hun også, hun er jo midt i trassalderen, og hun prøver seg ofte!!!! Men det jeg har merket, er at hvis jeg er rolig og i godt humør, så er hun det også!! Så prøver å holde meg rolig, og heller telle til 10, selv om det ikke er lett, for da vet jeg at hun også blir "snillere". For det er ikke morsomt for noen av oss at jeg bare går rundt å kjefter... vi blir bare lei oss..

Så lykke til, det skal ikke være lett!

Skrevet

Jeg kjenner meg bare så altfor godt igjen! Spesielt da jeg ventet nr 2, fikk nr 1 "gjennomgå", var helt fra meg av dårlig samvittighet samtidig som han testet enhver grense til det maksimale.

Har litt av det samme nå, men er flink til å la nr 2 være i barnehagen slik at han får ut litt da (han elsker bhg!). Etter jeg har blåst ut, sier jeg hvorfor; at jeg er sliten, at han maser litt mye osv, og ber om unnskyldning. Forklarer at jeg er kjempeglad i ham når jeg er sint også, og at den sinte mammaen kommer av at jeg er en litt sliten mamma med stoooor mage.

Tror de fleste unger takler dette greit, men kjenner igjen samvittigheten, ja! Vi har noen fryktelig kranglete morgener, og sliter hele dagen, men de er så "trygge" at de glemmer det.

Puh...

Skrevet

Er helt i samme båt som deg, her er en ting å tenke på (for oss alle)

Det er ikke dråpens skyld at begeret flyter over! Begeret var jo fullt før dråpen kom... Tell til 10 og pust, mye går over på den måten! De er jo gode disse små når de egentlig viser tegn på selvstendighet og viktig utviklingstrinn, om enn noe irriterende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...