Gå til innhold

Fikk sparken når hun fortalte om graviditet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde heller ikke det. men om hun er i prøve perioden så er vell "alt" lov.

men ikke vet jeg

Skrevet

Tja, hvis man leser litt mellom linjene i historien kan det vel hende at sjefen allerede hadde tatt avgjørelsen før hun fikk vite at arbeidstakeren var gravid, slik arbeidsgiveren selv hevder.

Det er jo også begrunnet med at arbeidstaker har hatt uorden i rutiner, hatt besøk av kjæresten under arbeidstida og ikke egnet seg til stillingen, og det kan jo være sant.

Skrevet

Joda..

men self. måtte arb. giver komme opp med noe sånt uansett for å komme unna med det. Hva ellers skulle hun si?

Det sier vel litt at hun ikke hadde fått advarsler en gang..

Skrevet

Det er vel ikke grunnlag for å gi henne sparken? Gjør man noe galt på jobb skal jo man ha advarsler og få en sjangse til å rette ting opp... nei dette så ikke bra ut!

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke akkurat hva som har skjedd her da, de fleste historier har jo 3 sider. En fra hver av partene og en sann....

Uansett har du rett på skriftlig advarsel og du har like sterkt vern i prøvetiden som ellers (dessverre i enkelte saker...)

Men jeg har aldri hørt om at noen får sparken eller advarsel for å ha hatt besøk av kjæresten sin?? Det er det snodigste jeg har hørt. Ihvertfall hvis en jobber på cafe, så er vel ikke det så unaturlig.

Hm, er kanskje ille ut jeg da. Prater som regel med samboeren min ett par ganger i uken på tlf (*ler*)

Skrevet

Vil nok alltids være flere sider av saken ja. Det er gjerne slik at de som får sparken også kommer med en annen grunn til det fordi de ikke vil innse fakta (at de ikke duger til jobben...). Det står jo også at personen har fått to skriftlige advarsler, og da er det jo slik at ved den tredje kan du få sparken. Jeg er selv daglig leder og synes igrunn det er for vanskelig å få vekk folk som ikke duger i jobben, de har jo så mange rettigheter og skal så til de grader bli tatt vare på slik at staten slipper utlegget på de... Det er min mening da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...