Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Mannen reiser endel i nye jobben sin,sammen med kollegaer.Og hver eneste kveld er de ute å drikker,det skal bare være noen øl,men ofte blir det mer.Og han er gjerne ikke i seng før fem om morgenen.Han sier at jeg ikke har noe med det å gjøre,for jeg er ikke der... Dette går ut over pengene,prestasjonen i jobben og forholdet våres.Og jeg aner ikke hvordan jeg skal snakke med han lenger...Vi krangler masse,og han mener at det er jeg som er urimelig. Når han er hjemme,gjør han lite,han gjør nesten ingenting med barnet våres.Og alt dette er så trist!Jeg er deprimert og lei. På en måte føler jeg at han er lei,men om jeg spør han om det sier han at han ikke er det.Men at han må få leve som han vil. Før så snakket vi sammen flere ganger om dagen,og det var alltid han som ringte meg.Og vi har aldri vært noe særlig fra hverandre før nå.Nå ringer han av og til bare en gang om dagen,og jeg ringer ikke han for jeg får en følelse om at jeg forstyrrer.Og da er han gjerne bare ute å spiller biljard eller noe sånt. Jeg har også en sterk følelse av at han har vært utro,når jeg spør han så nekter han,men jeg vet når han lyver.Vi har vært sammen i tolv år... Jeg ligger innlegget på denne siden,så kanskje jeg får svar av en mann,tenker at en mann lettere kan sette seg inn i dette med han...
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Han har mest sannsynlig et problem med alkohol, som har tatt overhånd. Det er knalltøfft, men hva med å prøve å få han til å innrømme det? Det er ille for barnet deres at det der får fortsette.. Spør hvor ofte han drikker, om det er hver dag. Når han så svarer, spør om det ville koste han mye energi å ikke drikke en dag eller en uke. Kanskje får det han til å tenke... Avhengigheten kommer snikende, ikke like lett å oppdage den selv! Avhengighet er en trist og vanskelig ting. Meget mulig har han vært utro i tillegg, som et slags symptom på alkoholisme..? Dømmekraften svekkes, dere hadde kanskje krangt etc. Mange rare grunner en rusmisbruker kan lage i hodet sitt.. Vil anbefale deg å gjøre alt du kan for å sikre økonomien, har dere særeie eller felleseie? Felles lønnskonto? Prøv å få mest mulig kontroll selv. I tillegg så er det vesentlig at du kommer deg litt vekk fra han, får litt pusterom så du ikke blir så deprimert og lei. Det gavner jo ihvertfall ikke ungen deres! Selv om det er hans skyld.. Ute og spiller biljard i arbeidstiden? Ikke bra nei.. Slett ikke bra!
Gjest Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Jeg synes du bør sette deg ned og forklare din mann alle de forsakelser du har gjort for å gi barnet deres et godt liv, og fortell ham at du synes det er feil at du er den eneste som har måttet legge om livet ditt. Si til ham at du er engstelig, og at du er bekymret for ham. Si at du synes det blir feil å bruke så mye penger på alkohol og at du har behov for å føle både nærhet og kontakt, både gjennom at han har respekt for dine ønsker og at han tar kontakt og snakker med deg når han er borte. Dersom dette ikke er til hjelp foreslår jeg at du tar kontakt med legen din, eller en støttegruppe for alkoholrelaterte problemer og hører med dem hvordan du skal gå frem. Å si: "Meget mulig har han vært utro i tillegg, som et slags symptom på alkoholisme..?" er å ta hart i, ikke alle alkoholikere er utro, og dersom det ikke har kommet noen antydninger om dette er det ingen grunn til å trekke inn den problemestillingen. Ingen grunn til å lage flere problemer enn nødvendig når det ikke er grunn til å mistenke dem. Lykke til med forholdet! Håper dere får den hjelpen dere trenger!
hr.strert Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Tenker på prestasjonsangst og føler at han må fremheve seg ovenfor kolleger o.l samt at han kanskje får lyst på ny sportsbil snart? han vil ikke virke avhengig av familien ovenfor nye venner tenker jeg. tviler på at han er utro. hva du skal gjøre vet jeg ikke. bli sinna?? da tør ikke jeg dar noen plass hvertfall vis dama blir sinna asså.. pass på at det ikke blir en vane å drikke hver dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå