ScaryMama Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg var hos jordmor i dag, og fikk beskjed om at jeg var helt umoden. Jeg prøvde å spørre litt om hva det betydde, men fikk ikke noe særlig svar. Jeg har termin i morgen, betyr dette at jeg kommer til å gå langt over termin? Eller kan man plutselig bli moden i løpet av en natt f.eks.? Setter utrolig stor pris på svar!
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tror en kan bli moden ganske så fort - som på noen timer. Ser på fødselshistoriene her inne at folk som er umodne med rier føder innen et døgn og sånn! Men så har du andre enden av skalaen - meg! For to uker siden var jeg på sykehuset med falske rier, og modninga var godt i gang - kort livmorhals og 1 cm åpning. Jeg var jo ikke i fødsel, så jeg ble sendt hjem igjen. Etter det har jeg hatt kynnere, nedpress, maserier og slimproppen har gått - men ingen bebis utenpå magen... Det er så veldig individuelt, og en kan hverken gjette seg til eller tro noe som helst! Jeg har trodd hver dag i tre uker at -idag er dagen- pga tegn. Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp, hvis jeg var deg ville jeg belagt meg på overtid og tatt alt annet som en positiv overraskelse:-) Du kan jo forresten spørre jordmora di om modningsakupunktur, det skal jeg få hvis jeg går til termin!
ScaryMama Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2006 Uff stakkars deg! Høres slitsomt ut... Men du går vel neppe over termin i hvertfall da... Skal høre om akupunktur. Skal til jordmor på sykehuset på fredag. Vet du om de har det på sykehus? Eller må man oppsøke privat?
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Du må nesten bare forhøre deg, hvis din jordmor kan sette det, så skal hun det om du ønsker det. Det er ganske populært blant jordmødrene å kunne sette akupunktur - til og med de som har holdt på i mange år tar kurser! Min jordmor - som jeg har gått til hele tiden, og som holdt svangerskapskurs, har holdt på i 30 år. Jeg var hos henne på fredag, og da sa hun det - hvis du ikke har født til 3 nov, vil du at jeg skal sette modningsakupunktur på deg? Jeg visste ikke engang at hun kunne det, hun har aldri nevnt det som noe tilbud, så jeg ble kjempe glad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå