Arb.ledig husmor Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Jeg og samboer har endelig funnet en dato vi vil gifte oss på, og har smått begynt å tenke på hvem vi vil invitere i bryllupet vårt. Vi har skrevet ned en liste med venner og slekt, og kom da opp i 105 stk. Men det synes vi begge er for mange, og lurer på hvem vi skal kutte ut. Jeg mener at vi ikke trenger å invitere slekt av samboer som han ALDRI snakker med eller som han ikke vet navnet på en gang. Men han sier at de kommer sikkert ikke likevel, for de bor i Nord-Norge. Men man vet jo aldri... Vi har nett fått en datter, og vi har ikke hørt noe fra hans slekt eller fått noen gave.. Fra min slekt har vi fått fra alle tanter/onkler utenom en familie. Men jeg tror vi kommer til å få av de også, en dag... Synes dere det er dumt av meg å "nekte" sambo å invitere hans slekt som han ikke har kontakt med eller vet navnet på? Til og med jeg har tenkt tanken på å ikke invitere alle mine tanter/onkler fordi jeg ikke har kontakt med de. Men jeg har bare 4 par tanter/onkler da... Vi vil ha alle til både middag og kaffe siden det er så stor avstand fra hvor alle bor. Håper på noen gode tips om hva dere ville gjort!
Maud Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg synes ikke dere kan be dine tanter og onkler og ikke hans bare fordi hans ikke har gitt noe til datteren deres. Det blir alltid diskusjoner om hvem som skal komme og noen blir alltid fornærmet. Hvordan tror du hans foreldre ville reagert hvis dine foreldres søsken ble bedt og var til stede mens hans foreldres søsken ikke var velkomne? Vi droppet det meste av familien. Inviterte kun foreldre, søsken og deres partnere. De vi ville ha i bryllup er de vi forholder oss til regelmessig, som kjenner oss begge og som kommer til å være til stede i livet vårt fremover. Jeg har litt kontakt med mine tanter og onkler, han har nesten ingen. Uansett ville vi ikke ha et familieselskap, men en fest der vi markerte oss to og kjærligheten og da var venner de naturlige gjestene for oss. På den måten endte vi med 53 gjester i stedet for 88...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Det er helt urimelig å kreve at dere skal ha en stor fest som i hovedsak blir for din familie. Han må nok få invitere de han vil han også. Dere får heller sette en grense for hvor langt ut i familien dere inviterer og forholde dere til den grensen begge to... Jeg har en mye større familie enn samboeren min, men vi valgte "bort" alle andre enn foreldre søsken og besteforeldre. Synes det blir teit om jeg skal ha 12 sett med tanter og onkler og søskenbarn der og han bare foreldrene og søsteren og bestemoren...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Om jeg skulle hatt mange gjester som dere, så hadde jeg invitert nærmeste familien på begge sider til middag og resten til kaffe/kaker og fest. På den måten tror jeg dere får silet ut mange av dem som på i Nord-Norge, for det er langt å reise for kaffe og kaker. Selv skal vi bare ha en samling for den nærmeste familie og forlovere. Vi blir til sammen 15 stk og skal kun ha en bedre middag med god drikke til. Mulig vi tar en vennefest senere en gang, men vi har ikke planlagt det foreløpig. Får se hva pengeboken tillater.
Arb.ledig husmor Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg kan velge vekk to par med tanter/onkler som jeg nesten ikke har kontakt med, men så igjen føle eg kanskje at det blir dumt da jeg har god kontakt med to av barna til det ene paret... De to andre onkel/tante parene føle eg at eg må be, da de er fadrene mine. Og begge disse parene har samboeren min møtt og han liker de og kommer overrens med dem. De to andre har han ikkje møtt.. Jeg sier ikke at han ikke skal få be tanter og onkler av ham, men at jeg reagerte litt da han ville be slekt han ikke visste navnet på en gang. Han har også noen venner som jeg helst ikke vil ha, men der sier jeg ja, for jeg vet at de betyr mye mer for ham enn slekta hans. Jeg har kun møtt en slags fetter av ham, samt en tante, en kusine, en annen fetter og en onkel. Jeg vil selv også fire på kravet ved venner eg kunne tenke meg der, men eg ha nesten ingen venner, så de som eg kan be betyr mye for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå