Gå til innhold

Pengekrangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ny jakke i dag, betalte den "selv". Ble kjempekrangel av det, han mener jeg har ALTFOR mye klær. Saken er den at etter at minstungen ble født, har jeg ikke kjøpt noe særlig. Økonomien har vært skral, og jeg kjøper først og fremst det ungene trenger og så skal jo alt det andre betales. Men jeg har alltid likt å shoppe, samtidig som jeg er økonomisk og ikke unner meg selv så mye.

HAN har bestemt at jeg skal være hjemme dette året også, enda jeg fikk tilbud om jobb og barnehageplass. Dette var en jobb som innebar skiftarbeid, derfor måtte mannen tatt litt tak her hjemme også, og DET ble ikke aktuelt. Han skal ta studier utenom jobben. Derfor lever vi stort sett på hans inntekt, samt barnetrygd og kontantstøtte. Men hver gang jeg kjøper noe, blir det spetakkel. Selv bruker han penger på diverse fritidssysler, reiser her og der og andre ting, men det teller visst ikke. Koster jo litt penger med studier også...

Nå er det sånn at jeg kvier meg for hver gang jeg vil kjøpe noe nytt til meg selv, har kjøpt en topp også, den har jeg gjemt langt inni skapet og blir helt kvalm av tanken på at han kan finne den.... Uff, har egentlig lyst å komme meg vekk fra forholdet, så kan jeg leve og gjøre som jeg vil, og ikke alltid som han vil....Føler meg litt fengslet her... Både økonomisk, men også at han skal bestemme over meg og hvordan jeg skal leve og innrette meg etter han...

Har vært hos familieterapi, men han nektet å være med. Så det nytter ikke, men er det noen som har noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, blir dårlig bare jeg leser dette her, for en egoist ( ikke du altså).

MEN, man bestemmer jo hvordan man vil bli behandlet . Du må nesten bare bestemme deg for at dette finner du deg ikke i lengre. Du må sette foten ned og ganske fort egentlig. DU må regne med litt spetakkel i begynnelsen, han vil nok ikke slippe på privilegiumene sånn uten videre ( slippe rydde hjemme , bruke penger på seg selv osv), du må bare være bestemt.

Ser i grunnen ganske mange innelegg som er lik dette her. Skulle ønske at dere kunne få litt mere bein i nesa og stå på krava. Blir rett og slett frustrert , hadde aldri aldri aldri akseptert slik slaskete oppførsel nei!!!

VÆR SÅ SNILL JENTER , IKKE VÆR SÅ BLEIKE, SI I FRA!!!

Ikke meninga å såre eller provosere noen, og hvis du er uenig , så syng ut! Vil gjerne høre din side av saken!

Skrevet

Takk for svar, anonym. Du hverken sårer eller provoserer meg, er bare helt enig med deg. Jeg mangler både selvtillit og bein i nesen, det vet jeg. Og så lar jeg det gå så langt at jeg ikke orker mer. Dette bare for husfredens skyld. Han har det med å kjefte på meg og til tider også tråkke på meg. MEN NÅ ER DET NOK!! Takk for støtten din, skal prøve å bli flinkere til å si i fra om MINE behov og ikke alltid la han sine behov gå foran alt annet. Men han er så flink å argumentere og snakke for seg, at jeg heller trekker meg tilbake. Trenger all støtte jeg kan få her inne fra, så om det er flere med synspunkter, så syng ut!!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...