Gå til innhold

Fortvila ang. legging av 13 uker gammel baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten vår har hatt gode kvelds- og leggerutiner siden han har vært seks uker, og det har gått helt strålende. Fra vi har lagt han har det gått toppen 15 min. før han sovner. De siste dagene, og spesielt i kveld bare gråter han og det har tatt laaang tid å få han til ro. Vi er sikre på at han ikke har vondt, det er bare "vil-ikke-gråt", men du som han er utholdende! Vi prøver å opprettholde rutinene, men det er ikke lett! Noen som har gode råd å komme med før vi tyr til desperate tiltak som bare vil føre til en ond spiral av dårlige vaner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må du sjekke at han ikke er mer sulten.

Så må du tenke gjennom om han kan være ovetrøtt (sovet nok i løpet av dagen, om leggetiden er for sent på kvelden)

Det er de to tingene jeg har erfaring med fra min pjokk

Skrevet

Dere var kjempe heldig som hadde gode kvelds- og leggerutiner allerede så tidlig : )

Min erfaring er at gutten min bestemte selv rundt den tiden når han ville legge seg. Da lagde han en egen rutine på når han skulle legge seg.

Da tok han plutselig kvelden kl. 21, så gikk det kort tid så ville han plutselig ta kvelden kl. 19. Det gjør han fortsatt (snart 6 mnd).

Kl. 19, da er det natta for han uansett.

Har prøvd i over 1 uke på å legge han kl. 20 (ta det gradvis) i og med at vi stiller klokke 1 time tilbake til søndag, men nei, han nekter (har klart å holde han oppe til 19.20, men det var kun den ene kvelden).

Han er kanskje ikke trøtt akkurat nå ? Han holder kanskje på å lage sin egen rutine ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...