Gå til innhold

3 åringen har sluttet m bleier på dagen, men nettene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker hun fremdeles bleie. Hvordan sluttet dere med nattbleiene?? Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjerne de når de er tørre selvsagt!!!!

barnet er jo bare 3 år, slapp av, det er vel ikke så vanskelig å sette på bleie på natta????

Skrevet

Det er som du sikkert vet helt normalt at en 3 åring bruker bleier om natten, så med mindre hun har en del tørre bleier om morningen innimellom, så ville jeg bare har fortsatt med bleiene og sett det hele ann. Noen barn kan holde seg tørre selv om de har våte bleier om morningen, for når foreldrene tar av de bleiene, så er de tørre. Den dette tilhører sjeldenhetene, så som oftest er det motsatt, nemlig at barna trenger bleier mye lengre på natten enn på dagen.

Skrevet

Lillegutt ble toerr om dagen i sommer, rundt 2 1/2 aar, og vi tenkte ikke stresse med natta foer over nyaaret. Men for 3 uker siden naa, saa sa han bare en gang han var oppe og tisset (for bleiene var mye toerre om morgenen) om natta: Mamma, jeg vil ha ei truse ikke en bleie!

Jeg var ikke sen aa be!!! Og siden har vi vel hatt i alt 4 smaa eller store "ulykker". Jeg regner han for toerr om natta.

Mitt raad: behold bleien om natta, men ros voldsomt om morgenen dersom den er toerr. Vi brukte Huggies buksebleier som har tegninger paa som forsvinner dersom det kommer tiss i bleien. Det store var jo da aa sjekke om morgenen om tegningene fortsatt var der. Vet ikke om disse selges i Norge. Om ikke, saa personifiser én av tegningene paa bleien og si at hun ikke maa tisse paa denne personen (kanin eller hva som maatte vaere paa bleien).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...