Gå til innhold

Bio mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser så mye om stemammaer her inne:-) Er det noen bio mødre også?

Jeg har to barn med min eks. og en liten med sambo. Barnas far bor 5 timer unna, så han har dem en langhelg i mnd. Forholdet mellom oss er gelt greit. Skulle ønske han kunne involvere seg med barna litt mer, men har gitt opp å prate med han om det.

Sambo stiller heldigvis opp for barna, og ser på han som like mye pappa til mine to eldste.

Sjelden jeg spør min eks om noe. Merkelig, men jeg får nesten dårlig samvittighet hver gang jeg gjør det. Blir bare uffing og surmuling, og orker ikke mer krangling. Selvsagt kunne jeg og sambo tenkt oss litt mer alenetid sammen, men er jo bare slik det er å ha små barn:-)

Flere som har det som oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo da, flere av oss her inne også. Jeg er biomor. Har en datter fra tidligere ekteskap og så to sammen med ny samboer (altså har vi mine og våre, men mangler dine...;-)) Forholdet til min eksmann er svært bra og samarbeidet går godt. Bor heldigvis ikke særlig langt unna og har "vanlig samvær" med vår datter (annen hver helg og annenhver onsdag) Snakker ofte med min eks om vår felles datter og prøver å involvere han mest mulig i hennes liv.

Min samboer er også svært involvert i henne og vi ser vel det som vi i praksis har tre unger og tenker sjelden over at de ikke er våre alle tre. Synes derfor at det er litt trist de helgene hun skal til pappa'n sin for da "mangler" vi jo et meget viktig medlem i vår familie, men skjønner jo selvsagt at det er slik det må være.

Selv virker det også som hun trives med situasjonen. Omtaler begge to som pappa og skiller de bare med navn i situasjoner hvor det kan oppstå misforståelser.

Skrevet

Det er mest stemødre her inne, men vi er da noen biomødre også. Vi har også mitt og vårt barn, ingen dine. Jeg har en særkullssønn på 7, sammen har vi en gutt på 1. Vi har vært samboere i 3 år, kjærester i nesten 5. Vi giftet oss for nesten to uker siden. Særkullssønnen min er hos faren annen hver helg (fredag til mandag) og annen hver tirsdag. Faren følger opp dette samværet greit, men er lite på tilbudssiden utover det faste. Jeg har sluttet å be om noe også, både i form av tid, penger eller annet. Han klarer ikke å yte noe ekstra. Han er gift med en dame som hadde to fra før og de har en felles. Hun er lett å samarbeide med, liker henne godt og det er lettere å snakke med henne enn ham. Sønnen min har i perioder vært lite lysten på å dra til pappa, det har jeg hatt gode samtaler med henne om og vi har funnet løsninger som gjør at sønnen min er mer fornøyd. Pappa'n opplever nok slike samtaler som kritikk av ham samt at han sikkert blir skuffet over at sønnen ikke vil dit.

Vi ønsker oss også tid alene, men den tiden kommer nok etter hvert. I bryllupsgave av mamma og pappa fikk vi gavekort på 10 000 fra reisebyrå og en uke barnevakt. Nå gleder vi oss til en uke alene i februar - mars! En av fordelene ved å ikke ha barn hele tiden er jo at man faktisk har mulighet til voksentid alene. Vi ble nok ganske bortskjemte den første tiden vi var sammen med mange helgeturer og storbyferier de helgene sønnen min var hos faren. Etter fellesbarnet ble det slutt på dette, men slik er det jo å ha småbarn.

Velkommen hit. Hyggelig med flere biomødre her inne. Til tider trenges vi for å nyansere bildet av de umulige biomødrene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...