Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Hvor mye har dere fått gjort til nå? Jeg har kjøpt kjole på salg , vi har bestilt lokale og kirke. Sambo sier vi har kjempegod tid, og har ikke tenkt å begynne planleggingen før over nyttår... Men da har jeg sikkert planlagt mye allerede. hi hi
jente,jente, ? Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg gifter meg 1 mnd senere (23.juni) og har klart: -brudekjole (kjøpt på salg jeg også!!) -innbydelser -dj -kirke -lokale -brudesuite på hotell -bil -frisør, prøvetime, sminke -bordkort -tre retters middag -servitører (ikke helt i boks, men nesten) -forlovere -toastmaster -sang til min kommende gubbe
jente,jente, ? Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 glemte forografen da.. Den er også klar:) Men vi er så tidlig ute forsi det er St.Hans aften og veldig mange som gifter seg da.. Og vi gifter oss på et lite sted så det er ikke sånn kjempemasse muligheter.. Mest sånn "først til mølla"
navano Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Skal vi se... Dette er klart: Kirke Lokalet Fotograf Har kjøpt kjolen, men den må syes inn. Ellers har jeg ENDELIG funet fargetemaet, har vært mye frem og tilbake. Blir lilla, kremhvit og litt innslag av gull. Håper å få brukt syriner som en av blomstene. Har klart for meg hvordan pynt av bordene skal bli men har ikke kjøpt inn noe enda. Sløret lager jeg og en venninne selv eller jeg bestiller fra usa. Betaler nemlig ikke 3000kr for et slør! Har såvidt begynt å handle inn drikkevarer fra Danmark. Blir en tur igjen i desember og i påska. Ellers blir det vel noen snarturer til sverige innimellom der. Vet hvordan jeg skal være på håret, men er usikker på om jeg skal til en frisør eller om jeg skal få kusina mi til å stelle meg på håret. Hun er frisør hun og, men hun tar seg godt betalt hun også.. En bekjent skal lage middagen og vi holder på å bestemme meny , foreløpig tenker vi på melon og spekeskinke til forrett, reinsdyrstek med fløtegratinerte poteter og tilhørende grønnsaker til hovedrett og jordbærfromasj i hjerteformer til dessert. Idag skal jeg ringe rundt til forskjellige kontitorer å høre hva de har å tilby ang kaken. Men vurderer å lage den selv også. Blir vel å lage selve innbydelse nå i desember for da er jeg sykemeldt, så slipper jeg å stresse så med dem senere. Dette er morro altså.. og over nyttår kan man begynne å gjøre en del praktiske ting.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Hei navano Det høres ut som du har alt under kontroll :-) Jeg har laget et eksempel på hvordan innbydelsene skal være. Har tenkt å lage dem selv. Jeg har tenkt på fargene grønt og lyst. Innbydelsene er litt lys grønn (vårfarge) og ivory. Jeg har funnet et monogram på nettet som vi skal ha som gjennomgang på innbydelse, bordkort, meny osv. Har fått pris på laging av stempel så jeg kan bestille et med monogrammet. Vi har tenkt ut hvem vi skal spørre om å være kokk og toastmaster, men kommer nok ikke til å spørre med det første. Vi bor på en liten plass, så vi vet at ingen andre skal gifte seg denne dagen, så vi håper det skal gå bra. Vi bor langt unna både sverige og danmark, så det blir nok vinmonopolet for vår sin del. Har ikke lyst å lage drikke selv. Er redd det skal bli dårlig, og synes det er litt skummelt å ha ansvaret for det gjestene skal drikke. Vi skal ha ca 180 gjester til kaffi, så det blir nok den dyreste delen er jeg redd. Jeg synes også dette er skikkelig moro, men sambo er ikke så interessert ennå. Håper dette forandrer seg etterhvert! Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Du har jo gjort kjempemye!!! Blir nesten litt stressa jeg nå... Hovedinnlegger
navano Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Hei igjen HI Hvor fant du monogram og hva kostet det å lage et slikt stempel? Vi har ikke peiling på hvem vi skal spørre om å være toastmaster... Men mamma mente at mine og mannens foreldre kunne ha sine oppgaver ang dette... Ellers så har vi fått ordnet transport, en venn av svigerfar eier en lekker gammel Tford som vi får låne gratis. Vanligvis tar han 2500kr for utleie av denne. Ser at dere har en stor gjesteliste.. uæææ. Det var sinnsykt mange. Får jeg spørre hvordan budsjettet er? Vi blir 38voksne og 2barn til middag og det kommer ytterligere 25gjester til kaffe og fest. Har satt budskjettet på 50.000kr men regner med (og håper) det blir rimeligere. Vi skal gjøre en del selv.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Hei navano Fant monogram på en dansk side: http://www.bryllup.dk/bryllupsforum/index.php?s=a7973a421b2c3d164c08a05c44de96e3&showtopic=56829 Stempelet har jeg ikke bestilt ennå, har bare fått pris. Det koster ca 300k for et gummistempel med eget trykk. Det var hos Norprofil (norprofil.net). Vi har en venn som har en typisk "bryllupsbil". Han bruker å stille opp med bil og som sjåfør til kjente, så vi håper å få bruke han. Vet ikke hva han tar som honorar, men det er nok ikke så mye. Gjestelisten stor, men her vi bor er det helt normalt å ha så mange til kaffi. Det er familie og næreste venner til middag, og "alle andre" til kaffi. Det er nesten mer som en dans når vi er ferdige å spise kake. Kakene får vi jo gratis, for de baker venner og familie, men baren kan jo komme til å koste... Vi har ikke satt opp et skikkelig budsjett ennå. Vi har spart opp 80.000 kr, så vi håper å kunne holde oss rundt der. Regner kanskje med å få litt hjelp av foreldre, men vi tar ikke det med i beregningene når vi planlegger - ennå i alle fall HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå