Susan*lillegutt og mini* Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Har er høy og lavt dagen lang,er 18mnd, og går i bhg,men selv om han er der hele dagen,så er det full fart når han kommer hjem også. De sier i bhg. at han har altfor mye energi,er overalt,men er vel ikke farlig det. Virker som han har en del å ta igjen,siden han har hatt mye sykdommer og slikt siden han ble født,og etter at han startet på astma medisin,så er han en annen unge,mer energi og i det hele tatt, han kunne sikkert løpt en hel dag uten å bli sliten. Synes det ikke gjør noe,men begynner å bli litt lei av at de hver dag sier i bhg "han er overalt,har så mye energi,er her i 2 sek.så borte etterpå" har ikke tenkt over det så mye,men nå nesten hver dag siden august, har jeg hørt dette, er vel bedre det enn at han sitter i ro, og jeg er fullt klar over at han er overalt,er slik hjemme også, virker på en måte at de prøver å hinte frem til at noe er galt..men kan ikke tenke meg det,han elsker å utforske alt, og får med seg det meste. Han har jo også gått siden han var 10,5mnd (9mnd å 1 uke korigert) kanskje litt tidlig,men han lærer fort. Er det galt å ha så mye energi eller? Han legger seg fint om kvelden,vet at nå han har fått kvelds,pysj på og tannpuss og fluor så er det kveld (gjør vi ikke dette så blir legger han seg ikke,og synes det er en flott rutine) sover så å si hele natten,har hatt en lang sykdoms periode nå,men influensa og masse rart,så kommer astmaen om natten,men sover godt. Er det rart eller??
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 25. oktober 2006 ble litt rotete skrevet og en del skrive feiler her ser jeg,men dere skjønner sikker hva jeg vil frem til =)
Happy Ignorant Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Kjenner meg godt igjen i dette. Jenta vår, 18 mnd var også sånn for et par mnd siden. Høyt og lavt hele dagen, og sov godt om natta til faste leggerutiner. Hun gikk også fra 10 mnd. Det er ikke noe galt i å være aktiv, men hun utsatte seg selv for en del farlige situasjoner, og ble fryktelig slitsom å passe på for meg som var høygravid. Fikk et tips om å kutte ut drikkemelk og hvetemel på henne, og det hjalp nesten umiddelbart. Nå kan hun faktisk sitte stille med feks en bok i opptil 20 min, og hun virker mye mer tilfreds. Nå får hun rismelk og soyamelk med kalsium istedenfor kumelk, og hun synes det er kjempegodt. Også får hun speltbrød. Hun er fortsatt veldig aktiv altså, men litt mer moderat. Hvis vi gir henne kumelk eller hvete nå, blir hun helt spinnvill med en gang, det er nesten skremmende hvor umiddelbar effekten av dette er. Har ikke allergitestet henne for dette ennå, men kommer til å gjøre det. Det skader jo ikke å prøve dette. Lykke til i så fall!
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Klart det ikke er galt å ha mye energi. Hva skal du gjøre da? Han har jo den energien han har. Jeg har en gutt som blir 19 måneder neste uke, og han er absolutt en aktiv krabat, får masse tilbakemeldinger på det. Ikke alltid like artig det heller. Det er jo krevende å ha en gutt som er høyt og lavt, men samtidig så er jeg glad for energien hans. Han har det godt, er smilende og blid, har tid til å kose, legger seg fint, er en herlig gutt på alle måter. Kan ikke du spørre de i barnehagen hva de mener med at han har altfor mye energi? Det er jo en ganske teit ting å si. Hva skal du svare da, "Ja, unnskyld, jeg skal ta vekk litt...."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå