Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Nå er jeg generelt sett uening med slik deling ut av hennsyn til barnet/barna, men si at alt låg til rette for 50-50 deling, burde ikke da også foreldrenes inntekt deles likt? Jeg synes at mange ganger når det gjelder samlivsbrudd så får mannen det veldig greit økonomisk menst kvinnen knapt nok har råd til mat. Hvorfor skulle ikke begge foreldrene ved slik fordeling kunne gi barna de samme mulighetene? Bare en liten tanke jeg hadde og velger å være anonym denne gangen
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Foreldreldrenes inntekt deles likt?? Han tjener sine penger og du tjener dine.. Kan jo ikke dele det, da kunne dere jo strengt tatt vært sammen. Grunnen til at mannen oftere får det greit økonomisk er jo fordi han har en bedre betalt jobb. Jeg tjente mer enn min ex en periode i fjor. Så går begge veier det.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Klart det går begge veier, men i de fleste tilfellene så tjener mannen mest og er du fast leser av forumet her så er det lett å se at mange mødre rett og slett ikke har råd til 50-50 deling og en god del fedre truer med å gå rettens vei for å få det om dama stikker. Og altså er konfliktnivået så lite som det burde være ved en slik deling så burde det heller ikke være umlig å dele økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå