Gå til innhold

:o) 100 DAGER IGJEN :o) Og 100 dager jeg trenger en hobby:o( Noen med tips til en ratsløs gravid med bekkenløsning??? :o)


@nnis82* Isabell er født :) *

Anbefalte innlegg

Da er jeg kommet ned i 100 dager igjen til termin!!!! Tiden fyker jo avgårde, har enda ikke kjøpt noen verdens ting!!! Kanskje på tide å begynne snart?? :)

 

samtidig har jeg da 100 dager som jeg ikke har en dritt å gjør:o(

 

Skal over på svangerskapspenger siden jeg er begynt å få bekkenløsning også falt jeg på jobb på fredag. Arb.giver vil ikke ha meg tilbake pga helsen min og er redd jeg skal falle igjen. Tungt arb og vanskelig/umulig å tilrettelegge for meg :(

 

Buhu jeg går jo nesten på veggene allerede:o(

 

Nå har jeg heldigvis et tidsfordriv til søndag :) Er hos mamma og pappa og har en liten bror på 5 år som skal få være hjemme fra barnehagen noen dager siden systa er hjemme:) Reiser hjem søndag og da trenegr jeg tips om hva jeg skal slå ihjel dagene med :)

 

Noen andre der ute som er sykmeldt/går på svangerskaps penger som har noen gode tips/råd til hva jeg kan bedrive dagene med???? :)

 

Ha en flott dag videre damer!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA, DU ER ABSOLUTT IKKE ALENE OM Å HA BEKKENLØSNING OG VÆRE SYKMELDT. OG JA, DET ER KJEDELIG OG BLIR ENDEL LAAAANGE DAGER...

JEG HAR EI DATTER PÅ TO ÅR FRA FØR, SÅ DELER AV DAGENE BRUKER JEG JO PÅ HENNE. ELLERS SÅ HADDE JEG NOEN VISJONER SOM IKKE ER REALISERT ENNÅ FRA MIN SIDE:

 

- NETTSTUDIE: SOM HELT SIKKERT BARE BLIR MED TANKEN FORDI JEG EGENTLIG IKKE HAR RÅD TIL DET NÅ...

 

- LÆRE Å STRIKKE BABYKLÆR: EH... BEGYNTE Å BRODERE EN SAK TIL DATTER'N PÅ 2, MEN ER IKKE HALVFERDIG ENGANG. TÅLMODIGHETEN STRAKK IKKE TIL...

 

-SCRAPBOOKING: JA, DETTE ER GØY OG JEG ER I STARTGROPA FOR Å FÅ TIL NOEN FLOTTE BARNE- OG BABYALBUM!

 

- LESE: JEG FÅR IKKE TIL Å SITTE Å LESE MIDT PÅ DAGEN, DET BLIR MEST PÅ KVELDENE.

 

- SVØMMING: JA, JEG ER JO LITT FLINK TIL Å DRA PÅ TRENINGSSENTERET JEG ER MEDLEM OG SURRER FOR MEG SELV I BASSENGET MED EGNEDE ØVELSER. MEN MED BEKKENLØSNING SKAL DU IKKE SVØMME PÅ MAGEN!!

 

FLOTT MED FLERE INNLEGG HER, REGNER MED AT VI ER SAMME I MANGE BÅT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Låne hobbybøker på biblioteket?

- Lage fine julepresanger og julekort?

- Bake gode kaker?

- Sy med symaskin?

- Høre på hørespill?

- Lage lister over ting man kan gjøre?

- Lage lister over ting som burde gjøres framover og planlegge når de

forskjellige skal gjøres?

- Skrive brev til gode venner som bor alt for langt borte, og putte oppi

små morsomme ting i konvolutten sammen med brevet?

- Lære å spille et instrument?

- Lage drops?

- Sove leeenge?

 

 

Dette er i hvert fall en liste over hva travle og aldeles ikke sykemeldte findus gjerne ville ha gjort hvis hun hadde tid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg går også på svangerskapspenger.synets det var ganske kjedelig i begynnelsen...hadde jo egentlig planlagt å jobbe, men så ville ikke arb.giver tilrettelegge mer for meg, så da ble det sånn...

jeg har en gutt på tre år, og han er i barnehagen hele dagen.

jeg bruker dagen til å holde det ryddig.også har jeg begynt på litt julegaver.(hekler litt + broderer.)

har også fått låne en hund som jeg går litt turer med for å komme meg litt ut.er hyggelig med litt selskap! du får kose deg mest mulig, og gjøre ting som du vanligvis ikke får tid til når du jobber...

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

103 dager igjen her;o). Jeg har også bekkenløsning, men er bare sykemeldt 40% foreløpig. Håper å klare det en stund til. Men mer ledig tid er det definitivt i forhold til tidligere. Særlig når jeg ikke lenger kan være med på oppussingen i kjelleren heller. Så her er mine aktiviteter:

- Baker brød, Solsikke brød anbefales, godt, enkelt og alltid vellykket, holdbart.

- Broderer juleduk, det er så mye å gjøre på den at jeg virkelig må henge i om den skal bli ferdig denne jula ;)

- Hører lydbok mens jeg broderer. Masse utvalg på biblioteket. "Halvbroren" av Lars Saabye Christensen anbefales.

- Masserer min kjæres føtter og hender, ettersom alt oppussingsarbeid er overlatt til han alene nå (vi har stoort renoveringsprosjekt på gang)

- Hjelper søsteren min med de fire barna, mens mannen hennes er på heimevernsøvelse. Jeg er glad jeg ikke skal ha fire barn med en gang...

- Planlegger brylluppet neste sommer.

- Strikker julegaver

 

Ja. Det var de tingene jeg holdt på med og holder på med. Akkurat nå er brodering topp, har ikke gjort det på mangfoldige år. Lykke til med tidsfordrivet... og kos deg, det er nå du har muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker jo veldig positiv og blid, så da har du motivasjonen oppe!Flott!

Sniker til meg noen gode tips her ettersom jeg har aktiv sykemelding og har helt fri enkelte dager pga betennelse i akilles-senene.Blir mye sitting, og jeg kunne tenke meg å bruke tiden på noe fornuftig og gøy!!!Men for min del utgår brodering og strikking, dette er ting jeg ikke har tålmodighet med gitt.Har en halv sokk liggende et sted, den har jeg holdt på med i to år nå...Føler egentlig at den sokken burde hatt en fremtid hos en annen person enn hos meg siden jeg har sikret den en sikker død...

Men å lage julekort og sukkertøy hørtes moro ut, jeg tar ihvertfall med meg disse tipsene videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. jeg har vært sykemeldt i tre uker nå.. og holder på å kjede meg jeg å.. tja. hva gjør jeg.. ikke mye.. sover lenge.. vasker litt og holder det ryddig.. vet snart ikke hva mer jeg kan vaske.. jo.. vinduene trengs.. men har regnet så mye.. skittentøys kurven er så og si tom.. og ikke ligger det noe som skal strykes heller.. hm.. Tja.. Jeg tenkte faktisk jeg skulle begynne å sy ett eller annet jeg da.. noe enkelt.. kanskje en julekalender.. så kanskje jeg er ferdig neste år.. jeg er nemlig IKKE noe sånn sy type.. hehe..

Tja.. desember er det jo alltids litt å gjøre.. skrive julekort.. pakke inn julegaver.. pynte til jul.. og NYTE jula!! hehe.. men.. hvis jeg blir lengre sykmeldt.. så tror jeg iallefall November blir lang...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå... Nå har jeg fått mange menage gode tips :)

 

Er ikke noe på dette med å sy og strikke selv det får jeg andre til å gjør for meg ;)

 

Men her er jo masse stillesittende jeg kan finne på og det er det jeg trenger :)

Har vakse og ryddeånden over meg hver dag nå, men etter et rom er jeg ødelagt i rygg og hofter så føler det ikke blir noe effektivt arbeid ut av det :(

 

Ser litt mer lyst på tiden fremover nå ja :) Bare julen kan komme så kan jeg virkelig begynne å telle ned til bebisen skal komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nok ei som plages med bekkenløsning her. Har du forresten merket noen vesentlig forskjell ca uke 24 i svangerskapet? Jeg har hatt det hele svangerskapet, men har blitt endel verre nå siste uken(er i uke 24).

 

Vel, det var ikke det jeg skulle prate om. Jeg har også funnet meg en hobby og holde på med når jeg går hjemme, Decoupage heter det, mulig har du hørt om det, kjempeartig og fint som gave, feks. julegave.

 

Nærmer seg med stormskritt.

Her er en adresse som kan gi deg tips: http://www.dinhobby.no/index.php?ID=153

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...