Gå til innhold

Var på ekstrakontroll i dag... (litt langt) samme som desemberklubben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sikkert mange av dere har fått med dere, så går jeg til ekstrakontroll på grunn av litt lite fostervann. Skulle også ha vekstestimering i dag.

Utfallet fra kontrollen i dag:

-For lite fostervann

-Mage- og hodemål litt lite i forhold til gjennomsnittet. Omkrets på hodet lå i det minste innenfor normalen.

-Fikk lungemodningssprøyte nr. 1 i dag og skal å få nr. 2 i morgen

I følge legen må de best sansylig forløse babyen innen uke 34 (er 30+4 i dag). Får vite mer nå på fredag da jeg skal tilbake til samme legen.

Sitter tilbake mest forfjamset etter denne dagen. Har ikke helt gådd opp for meg enda, tror jeg. Blir ikke desember- eller januarbaby på meg allikevel da (termin 31.12), men blir 2 barnsmor innen 3-4 uker. Ikke helt til å tro. Sjokkert. Skal komme med tilbakemelding på fredag, hvis jeg rekker det =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at du er litt forfjamset. Ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

Skummelt du har det da... Men så bra at du får tett oppfølging:) Da kommer alt til å ordne seg.. Lykke til med noe fremskyndet fødsel da:)

Skrevet

Takker for lykkeønskninger. Greit at man bor i en storby da i alle fall

Skrevet

Leste ikke dette innlegget før jeg svarte deg på Mosjøen-tråden. Sikkert ikke en artig beskjed å få , håper det går bra med dere! Da blir det ikke nyttårsbarn nei. Som du sier er det bra du bor i en stor by med stort sykehus med masse kompetanse. Det kommer til å gå kjempebra!

Hvordan merket du forresten at du hadde for lite fostervann? Ble det oppdaget på rutineultralyden?

Skrevet

I grunnen merket jeg ikke annet enn at bevegelsene var sterke. Sterkere enn på slutten med første også.

Ble oppdaget på en kontroll etter mye slim og sterke kynnere, så etter det har jeg gådd titt og ofte til kontroll

Skrevet

Det var det jeg syntes jeg hadde lest du skrev et annet sted også. I magen min er det også veldig kraftige bevegelser, og ofte bevegelse. Men forrigemann var alt så rolig hele tiden, så jeg begynner å lure...Vet dessuten ikke om jeg lekker litt fostervann eller om jeg har vanvittig mye utflod, eller om jeg lekker litt...Skal til legen om en uke, får spørre da tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...