Gå til innhold

ny helg nærmer seg,med nye krav...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er som , mange andre ,travelt opptatt med jobb og diverse aktiviteter hele uke i gjennom. Hverdagen er god, men vi gleder oss alltid til helgen kommer og vi kan roe ned med barna. De signaliserer også at de liker "å gjøre ingenting" i helgen. Så var det svigermor da...hvorfor går det ikke an å bare komme innom på en kort visit? Neida, her skal helst hele helgen tilbringes sammen! Og selvom det bare er to uker siden sist, ser det ut til at også denne helgen blir booket. JEg vil slappe av sammen med barna mine når vi først har fri! Jeg orker ikke ha besøk hele lørdagen eller være hs de hele søndagen..Vi drar alltid hjem på kvelden, og da er det alltid mas om at barna kan overnatte. Vet om venninner som misunner meg, men noen ganger har jeg lyst til å dra ut telefon og late som vi ikke er hjemme! noen som føler som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, føler med deg, men samtidig har du nesten det vi kan kalle et luksusproblem... Opplegget er vel at det det er "helgekrav" for ofte... Og jeg kan skrive under på at det er deilig å få være hjemme, i ro og fred ei helg innimellom, eller aller helst fler... Du kan ikke bare ta det opp med svigermor, da? Det enkleste og ærligste er ofte det beste?!?!

Skrevet

Ja, krav om helgebesøk er noe jeg kjenner godt til ja!!! Vi har sittet mange søndager på kaffebesøk hos svigers ja! En periode hadde vi det litt hektisk med mye på programmet, slik at disse besøkene falt litt bort - og det merket jeg godt at de var litt fornærmet. De merket det kanskje ikke selv, men kommentarer som at de kjenner henne for dårlig og aldri ser henne sier sitt! Jeg er ikke lenger interessert i å sitte på kaffebesøk der hver søndag, men ønsker å få litt mer ut av dagen. Vi har nå istedet begynt med at sambo tar med seg lille jenta vår med til dem for en liten visitt feks hver fredag etter han kommer fra jobb, slik at jeg kan få handlet litt etc...Pluss at de har fått beskjed om at det bare er å stikke innom en kort visitt når de har anledning.

Skrevet

Ja, jeg skjønner deg så inderlig godt! Her har svigermor "bestemt" når vi skal komme og hvor lenge vi skal være der alt for lenge. Hun har også ringt maaange ganger om dagen og det er det samme maset, om igjen og om igjen. En dag bestemte jeg meg for at nok er nok. Silte telefonene slik at vi snakket sammen på telefon bare et par ganger i uka. Vi planlegger helgene tidligere enn vi gjorde før slik at vi kan gjøre det VI ønsker i helgene. Nå er besøkene også mye bedre fordelt mellom våre foreldre. Jada, svigermor er SUR for at hun ikke får bestemme lenger, men det er faktisk hennes problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...