jente,jente, ? Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 .. Hva sier man lissom.. Føler meg nesten litt dum jeg da vi sier vi ønsker oss penger. Tingen er at vi har vært sammen og bodd sammen i mange år og har stort sett det vi trenger. Ønsker heller penger vi kan reise for og sånt.. Men det er lissom bare reise vi kommer på.. Er jo greit å fortelle hva vi vil bruke pengene på så ikke folk tror at de går i "kassa" til melk og brød.. Hva sa dere?
Har to nydelige barn Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Vi også ønsker oss mest penger til bryllupet. Har vært samboere i snart ni år og vi har det meste. Eneste vi kommer på at vi ønsker oss er fine glass. Vi sier det som det er vi, at vi har det meste og det skjønner folk tror jeg.
Happy H Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 eg synes egentlig ikkje gjestene har rett på ¨å vite ka dåkke vil bruke pengene på.. D e dies valg om de vil gi penger eller kjøpe en ting, og om de syns d e greit å gi penger tror eg ikkje de forventa å høre ka de e brukt på.. eller? eg hadde hvertfall ikkje gjort d.. Tror alle syns d e greit å ønske seg penger og når en har d meste..ingen vits å ønske seg masse dåkke ikkje har bruk for:)
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Vi har oxo sagt det samme ang penger, men har dobbeltsikret oss med en gaveliste på Glasmagasinet, for vet av erfaring at mange ikke liker å gi penger. Men vi har bare sagt at vi ønsker å bruke det på bryllupsreise )
jente,jente, ? Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2006 Takker for svar. Er lissom to ting vi har kommet på nå som vi ønsker oss i gave, men da kommer vi nok til å si at vi ønsker oss penger til bryllupsreise.. Det er jo det vi gjerne vil
'***mamma til to engler*** Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Vi har samme problem... tenkte å lage nettside ang bryllupet og legge ut info/ønskeliste ol. Tenkte kanskje å skrive der at vi har bodd sammen lenge og har det meste, men ønsker å gifte oss og det koster, men alt i alt er det en sammenkomst med familie og venner vi ønsker oss, og derfor ønsker vi oss penger slik at vi kan komme oss ovenpå igjen etter bryllupet (litt dårlig råd her i gården for tiden, for jeg er student og vi har lån til langt oppover ørene:)) noe i den dur i allefall:) lykke til dere da:)
anaina Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Noen venner av meg opprettet en gavekonto med eget kontonummer, til bryllupsgavene. i deres tilfelle skulle det gå til nytt gulv i deres nye(gamle) hus, og mange syns dette var en fin måte å gi penger på. man kan jo gjøre det samme med en reisekonto. Få f.eks en forlover eller et søsken til å opprette for dere og informere gjestene om at det er bryllupsreisekonto. Det tas ofte bedre opp blant gjestene enn om man ber sjøl, er min erfaring. Generelt er folk tilbakeholdne med pengegaver, og jeg kan forsåvidt forstå det. Det er lettere å strekke seg til en 1000-lapp eller mer, hvis man vet det er noe fint som brudeparet ønsker seg, enn om man ikke vet helt hva det går til, kanskje til å betale regninger...(litt på spissen, da) Vi ønsket oss nesten bare gavekort, og var veldig tydelige på det, fordi vi skulle være på fjellet, og ikke ville ha palss til masse gaver i bilen hjem. Det var endel spesielt eldre slektninger som syns det var stusslig, og ga gavekort, men måtte kommentere det. På takkekortene la vi vekt på å takke spesifikt for det vi kjøpte for gavekortene (tja, vi har vel takket flere for én og samme dyre kniv, men vi har ikke rukket å bruke opp alt ennå), og det satt folk veldig pris på, å vite hva det var gått til, enda vi jo ikke kunne kjøpt melk og brød for et gavekort på glasmagasinet...
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 jeg har gitt beskjed at vi aller helst ønsker oss penger.... vi er begge studenter og har veldig veldig dårlig råd...og våres drøm er en bryllupsreise... folk hadde full forståelse for det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå