Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 HEi Ja da har begynt å diskutere keisersnitt kontra vaginalfødsel med jordmor på riksen. Synes valget er veldig vanskelig. Mannen er klart for keisersnitt, ( pga skader på barn sist under vaginal fødsel ) jeg er litt mer usikker. Så dere som har hatt planlagte snitt. Kan dere fortelle litt. Forløpig er dette det jeg er mest redd for: - At jeg skal ha så store smerter etterpå sånn at jeg ikke klarer være nær babyen. ( synes jeg hører at man får lite smertestillende) - At jeg skal ha smerter over lang tid som gjør det vanskelig å stelle baby, gå tur, ja i det hele tatt fungere - At jeg ikke skal få til amming pga snitt ( hadde ikke noe god erfaring sist selv om det var vaginal fødsel ) - og alle mulig andre komplikasjoner. ( trenger ikke gode argumenter for å føde vaginalt ) Hilsen
Gjest Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Hei! Det er noe mere smerte enn ved en vaginal fødsel, men ikke så ille at du ikke klarer av babyen. Du får det du trenger av smertestillende. De første dagene er verst, siden så blir du bedre og bedre, jeg synes det gikk helt greit, ennu jeg hadde et komplisert snitt.( mere sting og arr) Melken kom veldig fort for jeg ville ikke at mitt barn skulle få andres melk, morsinstinktet seiret he-he;-) Hadde ingen komplikasjoner, jeg hadde det fint, babyen hadde det fint og alt gikk greit. Klem og lykke til med avgjørelsen
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Du trenger ikke gode argumenter for å føde vaginalt. Desværre har jeg ingen gode argumenter for å føde med ks. Hadde haste ks første gangen og det var vondt i dager etterpå. Kunne ikke løfte tungt på uker og selv om jeg var 19 år den gangen var det ingen god opplevelse. Har ikke noe godt å si om ks i det hele tatt. Fikk fødselsdepresjon på toppen også. Det var mitt bidrag. Men lykke til )
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Heia! Et planlagt KS medfører sjelden alovrlige komplikasjoner. Du blir sannsynligvis øm i magen etter snittet og har en del smerter - men du blir gitt smertestillende. Du bør ikke løfte mer enn babyen dn i noen uker etterpå, kan begynne med lett trening etter ca 6 uker men ikke tren dersom det gjør vondt! Er mange som sliter med å få melk og å få til amming selv om de føder vaginalt - er ingen grunn til at du ikke skal få til amming etter KS. Jeg fødte vaginalt sist og pga revning nedentil kunne jeg ikke sitte noralt på flere uker pga sterke smerter - ikke klarte jeg å løfte noe heller fordi ryggen var helt ødelagt etter grusomme ryggrier under en veldig lang fødsel. Så i en del tilfeller er det faktisk bedre både for både mor og barn å føde ved KS. Lykke til med valget ditt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå