Gå til innhold

uønsket mail og tregere data

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste fått en del uønsket mail. Fra utenlandske ukjente personer, har slettet de før jeg har lest de. Redd for virus. Er det noe jeg kan gjøre for å blokkere dette, eller er det ikke fare for virus så lenge jeg oppdaterer antivirus-program? Synes maskinen er blitt tregere også samtidig. Hva kan jeg gjøre med det? Trenger vel en opprydding i dataen....Hver gang jeg logger meg på internett, kommer det opp en beskjed om at et virus er nylig blokkert. Må jeg gjøre noe med det? ¨

Mange spørsmål, men lurer på hva andre gjør ang. slike ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid fare for virus uansett hvilket virusprogram du bruker.

Treg datamaskin trenger ikke ha sammenheng med virus eller stort antall spam. Er det f.eks lenge siden du har defragmentert harddisken din?

Er det lenge siden du har rensket opp i registry filene dine ?

Her kan du bruke ulike sett av programmer, som f.eks geristry mechanics, som er gratis.

Uansett så bør du foreta en virussjekk på maskinen din. Her bær du foruten å bruke din egen, kjøre et par onlinescan i tillegg. Eksempler på onlline skann du kan bruke er fra antivirus leverandørene panda eller trend. Disse tjenestene er gratis.

Du kan jo også ha en masse spyware eller adware. Her kan du f.eks laste ned lavasoft sin ad-aware. Den er gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...