Gå til innhold

babyer 2 mnd +/-, når legger dere dem for natten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da babyen vår var 2 mnd begynte hun å bli trøtt og sutrete ved 7 tiden på kvelden, og da begynte vi så smått å prøve å legge henne på den tiden regelmessig, selv når hun ikke var trøtt. Da ble det fort en rutine og hun legger seg mellom 7 og 8 nå ( er 4 1/2 mnd)

Skrevet

Vår gutt legger seg mellom 19 og 20. Da er har som oftest trøtt, og de dagene han ikke virker trøtt ligger han og pludrer litt i vogga før han sover av seg selv.

Skrevet

Når de legger seg så tidlig, når spiser de igjen da?

Skrevet

Her begynte det med kveld i 2 tiden på natten da vi kom hjem fra sykehuset, og har sakte men sikkert beveget seg tidligere og tidligere på kvelden...

De siste dagene har hun sovnet innen kl.21.30, men idag begynte hun å duppe allerede kl19.30.

Da ga jeg henne mat, og hun var sovnet kl.20.

Vet ikke hvor lenge hun vil sove nå, for hun har aldri sovnet så tidlig før...

I går sovnet hun ca kl.21, og da våknet hun igjen i 4tiden og ville ha mat... ellers har hun ikke våknet før i 6-6.30tiden...

Ikke nyttet å få til noen faste rutiner her enda.. hun styrer det fortsatt selv... De gangene jeg har prøvd har det bare endt opp med skriking... Det gjelder å finne akkurat rett tidspunkt for når hun vil sovne i sengen, og når det er for tidlig.. Ser ikke noe poeng i at hun skal ligge å skrike... For all del, sutre har hun gjort, men det har vært "veldig-trøtt-sutring"

Så lang har det fungert veldig godt, det går sakte, men det blir tidligere og tidligere..

Hun er forresten 2.5 måned..

Skrevet

oj, så flinke babyer. Min er 2,5 og vil ikke sove før alt fra ni til 12! Men ser også en tendens til at det blir gradvis litt og litt tidligere.

Min vil ha mat to ganger om natten, f. eks 3 og 6, og har da spist i 23-24 tiden. men en kveld skjedde det at han spiste 22.00 og våknet ikke igjen før 3.30. Det var ny rekord. men går VELDIG opp og ned, ikke noen etablert rutine enda.

Skrevet

Jenten vår bestemmer litt selv...hihi. Hun er 3 mnd..pleier å være i seng rundt 21. Om vi legger henne 20 våkner hun i 4 tiden for mat. Sovner hun 22 sover hun helt til 7 og så videre til 9

Skrevet

Samtidig med oss. I 23 tiden. Vil vite at jeg iallefall har 3-4 tiemr med søvn før jeg må amme igjen. Hun tar seg en liten lur i vuggen i stuen om kvelden.. sånn frem til kl.21.

Så er det bad, og bleieskift og amming.......

Samme med storebroren. Begynte med legging i 21 tiden når han var 6 mnd. og fikk pupp og grøt. Så slag i slag ned til kl. 19 :-)

Skrevet

legger hun 21 og hun våkner igjen i 7 tiden, men pleier å våkne litt når vi legger oss i 12 tiden, men så lenge eg passe på at smokken er i våkner hun ikje helt og sovner lett igjen

Skrevet

Dattern min er 6 uker.. Hun legger vi for kvelden i 23 tiden og sover til mellom 05.00-07.00 og så videre til 10.00. Så vi er egentlig ganske førnøyd vi.. Etterhvert så legger vi henne tidligere for kvelden, men tar ikke sjangse på noe nå for jeg er redd for at det kan ødelegge sånn det er nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...