Gå til innhold

vanskelig valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er rett nok ikkje eit innlegg for denne siden, men vil spørre om det er mange her som har angra på at barnet/a ikkje fikk det navnet som du likte best.....? Har liksom tenkt på Maria for jenta mi, men har fått litt negative kommentarer på dette.(for `vanlig`....) Har problemer med å finne andre navn , (må klinge fint på engelsk, har mykje familie i GB).Er redd for at eg kanskje kjem til å angre om det blir et anna navn...-Noken i samme situasjon? Evt gode navneforslag....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde klart Leah som favoritt til yngste frøkna. Det ønsket ødela Ari Behn... ;-) Synes fortsatt Leah er et veldig fint navn og veldig mye enklere enn det vi endte opp med, men har ikke angret.

Vanskelig å komme med navneforslag. Tror man må finne navn selv ut fra hva dere begge synes er fint og som passer både når det er snakk om en liten søt tulle og en voksen/gammel dame!

Skrevet

Det viktigste er å velge et navn som dere synes er flott:-) Det vil alltid være noen som synser og mener noe om navnet en velger til barnet, men hvor mye betyr det egentlig for dere? Når vi skulle finne navn til Hannah, så var vi 4 personer her i huset som hadde noe vi skulle ha sagt. Ikke lett nei;-) Og så er det også slik at vi er blitt såpass voksne at vi kjenner stort sett noen med akkurat dèt navnet, og de fleste navn er jo brukt før. Men vi valgte navn utifra hva vi synes er flott, klinger bra i utlandet (var faktisk et kriterie vi også satt, for vi vet at barna faktisk kan velge å studere/flytte til utlandet en gang), og som ikke minst passet til navnene til de andre barna vi har:-)

Maria er et vakkert og kraftfullt navn synes jeg:-))

Skrevet

Maria er et nydelig navn!

Velg det navnet som DERE liker best!

Gjør det noe om det er litt "vanlig" da? Bedre for ungen med et normalt navn enn noe supersært - tross alt!!!!!! :-)

Skrevet

Maria er da ikke så veldig mye brukt..? Hvis dere liker det best, ville jeg helt klart valgt det - uansett. Du vil alltid få negative kommentarer uansett hvilket navn du velger, men dette har da ingen andre noe med?

Min svigermor syntes vårt navnvalg var veldig dårlig (Oscar heter han), men jeg syntes det er fint - og har ikke angret.

Skrevet

Ja, det er et vanskelig valg, sjølv om en vel egentlig har bestemt seg.. blir ikkje noke lettare når eg sitt å ser alle fine navn på alle navnelistene her på nettet. Men takk for alle svar iallefall, syns forresten Oscar var et fint namn!

Skrevet

Vi hadde mange diskusjoner fram og tilbake ang. navn. Det den ene likte, likte ikke den andre osv. Var en periode der jeg trodde vi aldri skulle bli enige... Men til slutt så dukket det opp et navn som far foreslo - som jeg syntes var veldig fint bare jeg fikk tenkt litt på det. Hadde rett og slett ikke tenkt på det før han nevnte det.

Har dessverre ikke noen gode forslag.

Skrevet

Vår datter heter Leah Marie. Førstevalget var Sunniva... helt til hun ble født! Da fikk gutteflokken lov til å avgjøre navnet! Synes fortsatt Sunniva er et herlig navn, men Leah kler absolutt navnet sitt!

Skrevet

Gummelillan: Ari Behn blåser vi i veit du.... Eller som han sikkert ville skrevet det i en av bøkene sine : Leah - fint som faen....

Skrevet

Jeg synes absolutt du skal kalle henne Maria.

Vi hadde tenkt på ett bestemt navnt til vår eldste. Men da hun ble født, så hun overhodet ikke ut som om hun het det, så det ble et annet fint navn.

Da neste jente ble født ville vi kalle henne dette navnet, men da var mannen n min plutselig litt i tvil, vi fikk negative reaksjoner osv., så det ble et annet navn, oppkalling etter min mor.

Så gikk det noenj år, og jeg hadde en drøm: Et barn kom til meg - eller: sjelen til et barn. Det var XXX - altså hun med det navnet de andre ikke fikk. HUn sa at hun ville bli født.

Så ble jeg gravid igjen, og NÅ bestemte vi oss for at dette barnet skulle få det navnet. Men så fikk vi en gutt, og han kunne jo ikke hete det.

Så jeg angrer litt på at ingen av de første barna fikk dette navnet, nå får jeg aldri noe barn med dette fine navnet.

Skrevet

Er i samme situasjon med hele min manns familie i GB. Vi valgte å kalle lille snuppa for Emma enda dette er et veeeeldig populært navn her i Norge. Men navnet passet til henne og det blir likt utalt både på engelsk og norsk. Så gå for det du liker og som passer best for dere.

Skrevet

Ja, det blir nok Maria eller Marion. Syns det er viktig at det er lett å uttale på begge språk, Emma er også fint,venners barn heiter det, so det kan vi ikkje bruke. Alternativt Emily som også er flott.

Skrevet

Både Maria (heter ammma) og Marion er fine navn. Vi hadde Emeline som et alternativ men lille jenta så ut som en Emma.

Er dere en to-språklig familie? Bare litt nysgjerrig.

Skrevet

Leah er kjempefint det da!!! Enig i det, men har litt angst i forhold til alt med den fyren...

Så dermed greide vi da i stedet å heller velge et annet navn fra de royale kretser og valgte derfor fra det spanske kongehuset i stedet ;-)

Skrevet

Hmmmm.....Gummelillan, nå må du trå varsomt her, husk at jeg bor i Moss - Ari kommer fra Moss, kanskje jeg kjenner ham godt, kanskje jeg til og med er i familie med ham, kanskje jeg vet at han er en fantastisk flott fyr, om enn litt annerledes enn A4 mannen.......kanskje kanskje......:-)))

Skrevet

Velg det navnet dere liker. Det er alltid mange som mener mye. Jeg ville forresten ha valgt Edith hvis jeg fikk ei jente til.....

Skrevet

ja, vi er vel forsåvidt det, faren til vesla snakkar godt norsk men kjem til å snakke mest mulig engelsk med ho, så ho lærer det lettare. Har hørt at det skal være lurt.

Skrevet

Hem he. Joda, i dag er jo dagen jeg tramper både her og der så jeg får vel unnskylde meg overfor Ari og alle hans venner også... ;-) Han har jo god smak på navn da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...