Gå til innhold

Si opp mens man går i permisjon???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det gikk an å gå oppsigelsestia mens man er i permisjon?

Jobber så langt hjemmeifra og så tar jeg bussen og har ikke lyst til å være så langt unna jenta mi! Har lyst til ¨å søke på ny jobb i hjembyen min, men er det noen som vil vurdere å ansette meg når jeg fortsatt er i permisjon?

Takker for alle svar og gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt opp.Har permisjon til januar.De ansetter deg nok når du er ferdig med permisjonen,hvis de trenger folk da.Jeg skal søke litt jeg og,ellers så begynner jeg å studere igjen.Jeg jobbet som selger og det ble altfor lange dager nå som jeg har en liten en

Skrevet

Oppsigelsesfrister er der av to grunner: gi arbeidsgiver tid til å finne en erstatter etter den som sier opp, og gi arbeidstaker tid til å finne ny jobb dersom man blir sagt opp.

Når du sier opp i permisjonstiden din gir du jo arb.giver nok tid til å finne en ny.

Og dersom en ny arbeidstaker er interessert i deg kan det jo hende at de velger å vente på deg til permisjonen er omme. Når man søker etter nye medarbeidere må man jo ta høyde for at den som får jobben er i en jobb med 3 mnd oppsigelse og derfor ikke kan begynne umiddelbart.

Skrevet

Tusen takk for svar, da tror jeg nesten jeg har bestemt meg for å gjøre det, har absolutt ikke lyst til å begynne i den jobben igjen heller, fått ny sjef som ikke er helt god også har alle mine gammle kolegar sluttet mens jeg har vært i permisjon, så det er ingenting som frister med å begynne igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...