Gå til innhold

Angående sting etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte min vakre datter for en uke siden. Da det ble litt travelt med å få henne ut måtte legen klippe og (selvsagt) sy etterpå.

Her kommer jeg til sakens kjerne; det gjør fortsatt vondt i stingene; ihvertfall de utvendige. Hvor lenge må jeg regne med at disse volder meg smerter? Jeg beveger meg som jeg var funksjonshemmet og alle bevegelser/stillinger er - mer eller mindre - vonde... Og jeg som gleder meg SÅ til å komme meg ut og trille tur med veslemor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter tre uker har jeg fortsatt vondt...for ei ukes tid siden var jeg på sykehuset og de klipte bort tre sting som satt for stramt. det ble litt bedre, men vet ikke når det er meninga det skal bli helt bra..

Skrevet

Uffda...Stakkars oss!!! Kan jeg spørre om hevelsene har gått tilbake? Føler at det fortsatt er hovent rundt stingene.

Tar du smertestillende for dette? På sykehuset sa de jeg kunne ta paracet, men hvor lenge skal jeg holde på med det, liksom.... Tre uker med jevnt inntak av smertestillende er kanskje heller ikke av det gode.

Skrevet

Jeg sydde ganske mye, og det var vel vondt når jeg satt i en 4-5 uker faktisk..når jeg satt i spesielle stillinger. Men det var helt greit når jeg gikk :)

Skrevet

Jeg måtte også klippes..:( Jeg fikk beskjed på føden om å skylle meg etter hvert do besøk, og bruke grønnsåpevann. Så jeg hadde en flaske med grønnsåpe vann ved toalettet og brukte det etter hver gang. Det hjalp meg veldig. Merka at jeg ble mye bedre etter bare en dag.:)

Skrevet

Tipset med grønnsåpevann skal jeg også forsøke! Takk!

Skrevet

Hos meg gikk de verste smertene over etter 2-3 uker, men kjenner enda litt når jeg beveger meg i noen stillinger, og når jeg skal gjøre knipeøvelser. Det er nå 5 uker siden jeg fødte.

Skrevet

Ble sydd masse jeg å...

Tror de værste "sitte-smertene" var borte et etter et par uker.

Men kjente fortsat at det klødde til ca 6 uker etter fødsel.. Men det var mere oppover inni, i riftene vil jeg tro.

Var flere ganger jeg var på butikken og bare måtte forlate handlevogna og reise hjem. For jeg ble gal av kløinga!!!

Husker hvor vondt det var, trodde aldri jeg skulle bli bra igjen... Men joda... det blir bedre etterhvert =)

Bare slapp av hjemme med den lille så lenge ;-)

Skrevet

Jeg ble også klippet under fødselen.. Og jeg hadde vondt i ca 7 uker. Jeg fikk beskjed på sykehuset og sitte i grønnsåpevann i ca 15 min hver morgen og kveld, gjorde dette helt frem til 6 ukers kontrollen hos legen. (Og var fortsatt ikke bra)

Da jeg var hos legen min sa hun at jeg burde bruke medesinsk grønnsåpe som man får kjøpt på apoteket (det sa de ikke på sykehuset) og at det var viktig og skylde godt etterpå med dusjen. (Det fikk jeg heller ikke beskjed om på sykehuset) Da gikk det et parr dager hvor jeg satt i grønnsåpevann 15 min hver kveld og skylte godt etterpå til det var nesten helt bra.. :)

Skrevet

Jeg også sydde en del, og hadde fryktelig vondt etterpå. Problemer med å sitte, og når jeg gikk så jeg ut som en gås. Jeg hadde veldig vondt, jeg gråt når jeg hadde gått så langt som til postkassen. Det gikk over etter 3-4 uker, og tok ikke så veldig lang tid før jeg ikke kjente noe lengre.

Man tror at fødselen er det verste, men det er søren ikke mange som tenker på ukene etterpå også. Det går heldigvis over! Snakk med legen om ikke det blir bedre. Jeg har hørt om de som har infeksjon og får en kur for det, og vips så er de bra igjen. Grønnsåpevann har jeg også hørt er bra å bruke! Gratulerer med den lille!

Skrevet

Takk for det, julijente :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...