Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg jobber på en kafeteria og jobben er grei nok egenlig, men jeg har lang vei på jobben og fått ny sjef som jeg har hørt er litt merklig og alle mine gammle kolegaer har sluttet mens jeg er i permisjon, så det frister ikke å begynne igen, men kan jeg gå oppsigelsestia mens jeg har permisjon? Skal egentlig begynne å jobbe i mars igjen, går det an å si opp i januar da, så jeg slipper å begynne igjen i det hele tatt??? Må jo finne meg en ny jobb også, gjerne en i hjembyen, men vil noen ansette en som er i permisjon? Går det an å begynne å søke på jobber nå???? Takker for alle svar og håper noen har noen gode råd til meg!!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Du kan ta oppsigelsestiden i permisjonstiden. Men sjekk hvor lang oppsigelse du har. Som regel gjelder oppsigelsen fra den 1. i mnd. Så har du 3 mnd oppsigelse må du si fra skriftlig før 1.desember.Eller før 1.februar om du har 1 mnd oppsigelse. Du kan godt begyne å søke på jobber en god stund før men hvis du kommer til intervju kan du si at du kan starte etter endt permisjon. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå