Gå til innhold

Bekymret for Theodor

temasti - vil ikke ha nr 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll i går. Helsestasjonens bekymring for Theodors hode har ikke avtatt, snarere økt. Hodet hans vokser for fort, og fontanellen har(for tidlig) grodd igjen. Vi er henvist videre til lege som skal henvise til barnespesialist. Deretter skal vi antakelig henvises videre til røntgen og nok en spesialist... Jeg er kjemperedd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville spart litt på panikken til en barnelege har sjekket Theodor. Helsesøster her uttalte seg med bekymring for det samme for min lille sønn, vi fikk det sjekket av lege samt tatt røngten, og alt var fint og normalt.

Dersom det dreier seg om f.eks. vannhode så går dette også veldig bra.

Dette er noe som de blir flinkere og flinkere på. De som fødes med vannhode, men uten ryggmargsbrokk, blir helt friske med litt hjelp.

Jeg har en "dritgrei" venninne som lever i beste velgående med denne problematikken. (Hun har gitt meg tillatelse til å nevne dette, og hun svarer sikkert på spørsmål dersom det skulle være nødvendig!)

Dersom du er redd og ikke får beroligende svar, skal du fortsette å spørre til du får de svar du trenger.

Skrevet

Å, jeg skjønner godt at du er bekymret!! Har ikke vært borti dette selv, men hør på phantomet, du!! Det vil jo helst gå bra :)

Klem fra meg!!

Skrevet

Men han er jo stor resten av gutten også???? Og jeg trodde ikke det var farlig at fontanellen vokste igjen nå? Vel, selvsagt godt at de henviser dere videre til utredning, men synes nå helsestasjonen deres har gjort dere unødig bekymret litt for mange ganger. For at du er redd skjønner jeg kjempegodt!

Krysser alt jeg har for dere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du skal se at det bare er de folka som overreagerer igjen.

Bekymringsklem til dere begge fra Leonora og

Skrevet

Huff, ikke greit når man er bekymret for barna. Vi har en i svigerfamilien som opplevde noe lignende.

Han ble operert i forbndelse med at fontanellen vokste for tidlig sammen, og er helt fin i dag.

Håper det går bra for Theodor (vakkert navn) også.

Skrevet

Bekymring for ungene er det verste som finnes!!!!! Men du skal se det går bra tonetroll!

Skrevet

Kjære trollet mitt,

dette skal gå så fint så:-) Som jeg sa til deg igår også, hadde dette vært veldig alvorlig og akutt, så hadde det gått mye fortere med at dere ble sendt til spesialist. Tror nok dere har en hs som er livredd for å gjøre noe feil og derfor følger boken til punkt og prikke, og det er jo forsåvidt greit. Men dumt å skremme opp foreldre - barna er det kjæreste vi har og at du blir redd er jo helt naturlig vennen min:-)

Vi kan gå oss en tur imorgen vi, så skal du få en god bamseklem av meg og så kan vi gråte i kor vi;-))) For alt og alle:-)

Skrevet

Kjære tonetroll!

Det er vondt å være bekymret for barnet sitt!! (Min eldtste datter var alvorlig syk for et par år siden - forferdelig mareritt for mamman og pappan! Men det er en annen historie......)

Men du, kanskje du har en litt hysterisk helsesøster - som noen over her har nevnt? Gudameg, det har vi her! Hun sender folk til utredning over en lav sko, og det skaper selvfølgelig masse redsel og angst hos mange foreldre. Hvis ungene ikke følger alle kurver og er helt A4 på alle vis, så bærer det videre til sykehus...Min venninne fikk beskjed om at hennes barn sannsynligvis hadde vannhode, hun fikk selvfølgelig helt panikk og fikk knapt blund på øyet før de fikk komme til sykehuset for utredning. Der fant de ingenting unormalt, jenta er frisk som en fisk!

Det KAN jo hende at du også har en sånn helsesøster, mener jeg.......

Forstår så godt din redsel!

Men husk: Det KAN være "falsk" alarm...

Trøsteklem fra

Skrevet

Kjære Tonetrollet!

Så vondt å være redd for gullet sitt! Theodor er blid og flott, så ikke bekymre deg for mye. Tror nok heller de er grundige på helsestasjonen "vår". Har sev kommet dit uten bekymringer og gått hjem urolig med bekymring.

Du har jo mange i din familie som ikke er småfolk har du sagt. Da gjelder det nok for Theodor også uten at det er noe galt.

Skrevet

Skjønner godt at du er redd, men prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Min mellomste ble sendt til røntgen og spesialist pga. "rar" hodefasong. Da vi kom dit sjekket legen han (han var tyrker) , lo og sa "ja, sånn hodefasong har alle tyrkiske barn". Vel, mannen min er altså ikke fra Tyrkia- ikke jeg heller - men du verden for en lettelse.

Tror helsestasjonene er redd for å overse noe, så de sender oss vel heller en gang for mye.

Jeg krysser fingerene for deg og Theodor, og så får vi håpe og tro at det er "falsk alarm" for dere også.

Stor klem fra

Skrevet

Uff, forstår din uro.... men har stor tro på at leger og div, kan hjelpe deg hvis det blir et problem.... Tror norge er i topp i behandling av barns sykdommer....

Kjempeklem fra meg og Thyra

Skrevet

Takk alle sammen!!!!! Dere er så søte! Jeg har nå bestilt time hos barnespesialisten. Han kunne ikke ta imot ossf ør vi hadde henvisningen klar, men jeg fikk time rett etter legetimen 6/11.

Skrevet

... jeg snakket med en god venn av meg i går jeg. han er barnelege, og han sa at det var en selvmotsigelse... hodet kan ikke fortsette å vokse hvis fontanellen har grodd igjen sa han. også sa han at barn utvikler seg i så utrolig forskjellig fart. dessuten hadde han ikke verdens beste tillit til helsesøsterstanden. han håpet du fikk komme til en spesialist for å få sjeket dette, men så lenge theodor er fornøyd og blid så - ja du skjønner.

det er godt du har fått time, for å få avkrefttet grunner til bekymring.

jegbeklager hvis jeg blander meg, men jeg har tenkt så mye på dere at jeg ikke klarte å la være å spørre når jeg først hadde ham på tråden.

god klem fra

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er redd! Jeg har nå erfart at det ikke er noe man er mer redd for enn barna sine. På helsestasjonene blir barna målt og veid, vel og bra det, men det snakkes litt vel mye om kurver. Men barn utvikler seg jo i ulik fart og en helsesøster er vel ikke noen spesialist. Kanskje du skal se litt på hodestørrelsen til andre i familien din. Dette er vel ting som kan gå i arv?

Det er imidlertid bra at vi lever i en tid da ting kan undersøkes og behandles. Jeg krysser fingrene for at alt er i orden med hodet til lille Theodor og håper at du klarer å slappe av og ikke ta alle sorger på forskudd. Dritgrei hei heis innlegg er vel også litt oppløftende?

Klemmer fra

Skrevet

Oy, som jeg har tenkt på dere siden jeg leste dette i går. Man blir jo bare vettskremt av og til. Helsestasjonen gjør sine observasjoner (som de skal) og så blir vi som foreldre "hengende i løse luften" før spesialister har sett på barnet.Oftest er jo alt i orden, heldigvis. Men kanskje det hadde vært bedre med litt klarere beskjeder iblandt, feks om hva de misstenker og evt. andre symptomer? Hos min lille pode er det også uro rundt skallemålet; han krysser to percentiler nedover( liten vekst) og fontanellen er liten....grøss..Men, han er som din pjokk, en baby som ellers virker frisk!

Vi har vel ikke annet valg enn å få nurkene sjekket og tro det beste om våre friske, praktfulle gutter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...