En snupp - og en knert i magen Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Kjæresten min og jeg har snakket en del frem og tilbake om dette. På grunn av tidligere erfaringer fra et dårlig forhold, er jeg veldig bestemt på at jeg ønsker å være gift før jeg blir gravid, noe jeg gjerne skulle hatt litt synspunkter på. Jeg føler at vi gjennomplanlegger livene våre i flere år fremover for å få dette til å klaffe, samtidig blir det for meg å fire på et sterkt prinsipp (eller en vrangforestilling?) å få barn før vi har giftet oss. Hva tror dere? Jeg har ikke lyst til å være gravid brud, og det kan jo bli litt vanskelig med bryllupsreise osv. med en baby?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg skjønner ikke helt problemstillingen din, jeg. Er det sånn at du nå planlegger å gifte deg? Gjør du det er det jo bare å få barn etter at du er gift. Har du veldig hastverk med å få barn, må du vel fire litt på prinsippene dine hvis det er viktig å være gift først. Det er jo en avveining av hva som er viktigst for deg (og kjæresten din). Jeg personlig tror ikke det har noen betydning om man er gift eller ikke, man er like glade i hverandre uansett. Etter at jeg giftet meg har jeg ikke akkurat merket noen stor forandring i vårt forhold.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Sambo fridde for to år siden og jeg hadde veldig lyst å bli gift før vi fikk barn. Vi hadde tenkt å gifte oss året etter at han fridde, men skrinla det ganske fort da vi ikke hadde økonomi til bryllup. I mellomtiden begynte både jeg og han å få lyst på barn. Og det endte med at barnet kom før bryllupet. Jeg har ikke angret en dag på det og gleder meg veldig til å gifte meg neste sommer. Jeg føler at vi er en familie og livet vi lever vil nok ikke forandre seg etter at vi er gift. Men jeg gleder meg veldig til å gå med ringen på fingeren og til å vise alle at jeg er gift med den mannen som jeg er så glad i og så stolt av! Dersom du ønsker å gifte deg av "trygghetsgrunner", så finnes det jo mange andre måter å ordne seg på enn ekteskap, feks samboeravtale og livsforsikring med begunstiget, gjeldsforsikring osv. Dette kan dere jo ha frem til dere gifter dere (samboerkontrakten altså- forsikringen kan være grei å ha uansett). Men dersom du ønsker å gifte deg fordi du føler at du må være det for å få barn, "ikke vil ha barn utenom ekteskap- tankegangen", for å få aksept av samfunnet etc. Så bør dere kanskje gjøre det før dere får barn. Dersom grunnen er kun kjærlighet, så vil jo ikke den bli noe dårligere om dere får barn først (dersom dere tenker å få barn uansett). Selvfølgelig kan det å få barn være en prøvelse for et forhold, men det vil det jo være også om dere er gift. Vel, det var bare noen synspunkter på veien som kanskje kan gjøre evalueringen litt lettere! Lykke til uansett hva som kommer først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå