sjettejuli Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 eller er det bare her hos oss det er umulig å legge bebis?
newdawn Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Hun har til dags dato ikke sovet mer enn to timer i sin egen seng på soverommet, helt umulig å få henne til å sove oppi der!! Så hun ligger hos meg, ganske trangt, men har bare ikke orket den kampen. Har ikke vllet ta smokk heller, tror det hadde vært lettere da. Ikke vil hun ligge så mye for seg selv på dagtid heller. Vi legger oss sammen med henne rundt ti, har en drøm om å kunn ha litt tid for oss selv om kvelden og breie meg i senga!!!
tæssejenta Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Nei, Det er en kamp å få han til å sove! Masse grining, selv om vi går og bysser han. Det pleide å gå bra med puppen også, men den eneste måten å få han til å sove nå uten for mye gråt, er vogna eller kjøre bil..Trodde liksom han snart skulle begynne å sovne av seg selv jeg, men den gang ei...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Vi ga opp og lot ham ha sin egen døgnrytme. Da han var 3 mnd betydde det at han var klar for sengen kl 24. Da gikk det uten problemer å legge ham. Hadde nok ikke gått hadde vi hatt flere barn så jeg måtte stå tidlig opp om morgenen hver dag!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Jenta mi er akkurat sånn som Sandrasalamander beskriver...... Hun er 4 mnd. Veldig festlig, men veldig bra prevensjon......................................................
newdawn Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Godt vi ikke er alene om det da! Er jammen sant at det er fin prevensjon gitt, ikke snakk om overskudd til sånne aktiviteter:-)Får håpe detsnart forandrer seg litt da!!!
Hege & Even Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 vi har den siste uka fått litt trøbbel vi og ja, Har helt til nå vært en drøm å legg, men plutselig har han fått lakenskrekk!!! Griner når vi legger han ned i senga.. Mamma og pappa blir ganske svette i trøya av å la han skrike litt men jeg tror at det bare er godt for barnet å lære seg til rutiner!! Vi trøster og koser det vi kan, så han ligger ikke å gråter mer enn max 2min alene, da er vi inne hos han igjen. ellers sitter vi der til han sovner.... Håper denne perioden ikke varer så lenge altså!! Han tar ikke smokk.. prøver å ta totten men klarer ikke det heller... Even er nå snart 12 uker
Thula Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Her går det veldig greit, egentlig. Hun er iblant litt våken eller hvis hun har vondt kan hun være litt vanskelig å få til, men ting går mye bedre enn jeg hadde forventet. Hun får på seg pysj og ny bleie, en liten kattevask, så mat til hun er mett og litt søvnig. Så legger jeg henne inn i sengen, sier natta og slukker lyset. Som regel blir det helt stille, i blant må jeg inn, gi smokken på nytt og rugge voggen et minutt eller to. Jeg er veldig takknemlig for at hun har lært seg å sovne selv, slik var det IKKE med storesøstrene, om det er noen trøst..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 "Godt" å høre at flere sliter, blir ellers litt deppa av å høre om alle som har faste rutiner, hvor de legger seg tidlig på kvelden og sover til neste morgen. Vi har en som fortsatt sliter, han er 5 mnd nå. Vi har slitt med kolikk på kveldene og generell uro, så han er stort sett blitt båret i søvn hver natt siden han ble født. Sovner ofte ikke før v midnatt, men sover lenge neste morgen, ofte til 10 med ett nattmåltid. Jeg sover da også så lenge, må ho det ellers blir det veldig lite søvn på mamma....
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Spørs hva du mener med problemer....jeg klarer fint å legge han hvis han bare får sovne med puppen i munnen i vår seng. Hvis jeg prøver å legge han i egen vugge går det ikke så bra nei, kun hvis han har fått en flaske mme, da sovner han etter ti minutter...men prøver å ikke gjøre det hver dag. Ser likevel litt fremgang av at han noen ganger finner totten og klarer å sovne igjen. Jeg har også lyst å lære han å sovne selv, men tror faktisk de ennå er litt små. Men det er nok viktig å prøve å legge dem i egen seng så ofte som mulig ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå