Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 KOLIKK!! trudde bare unger kunne få det! hatt så vondt imagen de siste månedene og det eneste som hjelper er å gå på do. jeg frykta at det var kreft eller noe sånnt, men det trodde legen ikke. takk og pris for det da.. spent på hva blodprøvene viser da. åsså kolikk da gitt! hehe tror mannen må begynne å bære og bysse på meg nå ;o) føler meg så teit nå, så er
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Kjenner meg så igjen. Hadde kolikk når jeg var baby og har fortsatt perioder med kolikksmerter nå i voksen alder. Det er megavondt. Skikkelig jævlig når luften sitter igjen i magen og ikke vil opp. Når jeg får disse kolikksmertene så varer de i en hel dag. Ja, tenker som deg. Også kolikk da!!!! Lykke til da : )
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Du er ikke teit forde om:)Jeg og har det,og har hatt det i mange år:( Ikke så gøy,for det kan være sinnsykt vondt!!Men av en eller annen grunn plagde det meg ikke når jeg var gravid...Du må spise fibermat ol som gir tarmene noe å jobbe med.Da blir du mindre plaget.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 hadde også kraftig kolikk da jeg var baby.. kanskje en sammenheng da.. er jævlig ja.. huff! ) HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Hvor i magen sitter smertene da? Bare spør for sikkerhets skyld. Fikk nemlig også beskjed om at jeg hadde kolikk (11 år siden), og det viste seg da at jeg hadde gallestener, over 100 stk små! Ble operert for det og er nå helt frisk. ...ikke stol blindt på legene når de bare avfeier det som kolikk, men håper selvsagt ikke det er noe annet:-)
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Det visste jeg ikke var mulig, men det går jo sikkert over da!? For det gjør det jo med babyene. Lykke til, og god bedring Ikke føl deg teit da, det er jo ikke din feil!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 takk for rådet ) er slørvete med kostholdet.. må skjerpe meg ) HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 smertene varierer hele tiden fra opp i magen til nede, så er ikke godt å si hva annet det kan være..utenom den skumle kreften... (grøss).. HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Gallesmerter kommer ihvertfall oftest etter man har spist, eller midt på natten mens man sover, og det er kjempevondt, mest helt øverst i magen.Noen blir kvalme (ble ikke jeg) og det hjelper å gå på do. Ikke tenk på kreft, hehe. Det er gaaaanske sjeldent, men finnes jo mange fordøyelsesproblemer som ikke skyldes "luftsmerter" - som legene ynder å bruke som diagnose når de ikke finner årsaken. Hvis det fortsetter får du prøve å få deg en time til ultralyd/gastroskopi eller få tatt noen prøver. Antar at du ville merket selv om det var kolikk....luften kommer jo da ut til slutt:-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 har tatt blodprøver i første omgang. skal til ultralydundersøkelse om ca en mnd hvis jeg ikke er blitt bedre til da. og så evtuelt til sånn rumpeundersøkelse.. hehe.. vet ikke hva det heter men de skal ihvertfall inn bak med en slags kikkert.. ;o) HI
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Det heter colonoskopi, og er en grundig undersøkelse. Så er det noe i tarmen din så finner de det da.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 Det har venninna mi også, så ja; det er fullt mulig for voksne å ha det. Ja, du får få mannen til å bære og bysse deg! Hva med å få han til å skaffe seg et bæresjal!?? Hehe... Neida- ikke noe å spøke med Bra det sannsynligvis ikke var noe mer "alvorlig" da. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #13 Skrevet 24. oktober 2006 hehe! ja noe må han ihvertfall gjøre for å få slutt på skrikinga! ;o) ironisk: var livredd for at mini skulle få kolikk da han var mindre, og så er det jeg selv som får det! heh HI
*ale* Skrevet 24. oktober 2006 #14 Skrevet 24. oktober 2006 Har også det .. Plagene begynte da jeg (uten vite det) drev å utvikla laktoseintoleranse... Og var ille i mange år. Men nå er jeg forsiktig med melkeprodukter og har kanskje ett anfall i året, mot to i mnd før.. Kjempevondt ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå