Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er heime med baby på 6 uker, hittil har far fått sove hele natta- for jeg mener at det er riktig, babyen er liksom "min" jobb på natta. Han skal jo på jobb. Nå begynner jeg imidlertid å bli veldigveldig sliten, og spørsmålet mitt er: Hvor mye kan vi mødre i permisjon be ere fedre som er i jobb om når det gjelder avlastning natterstid? Hvilke ordninger er akseptable? Underskudd på søvn gjør meg både litt amper og molefunken, noe som ikke er bra for resten av familien heller! Vi har tre barn. Når jeg blir sliten skyver jeg behovet for kos og sex til side også, noe som gjør at jeg føler meg utilstrekkelig som kjæreste! Babyen er ganske krevende på dagtid, og far er med på å dele byrden på kvelden, men om natten har jeg ansvaret igjen. Ikke bra at jeg plutselig går på veggen heller, etter å ha sagt at alt går bra og smilt for lenge! Meninger og erfaringer fra den mannlige del av befolkningen?
♥sjiga♥ Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 hei. nå hadde ikke jeg en veldig krevende unge verken om natten eller om dagen sist hun våknet bare to ganger om natten i gjennomsnitt. det vi gorde var rett og slett at mannen min tok helgene for meg. da tok han litt om natten han kunne ikke amme men han la hennet itl puppen. så sto hanopp om morgene og tok frøkna det han kunne og lot meg sove lenger. nå har jeg en lsnill mann så dette var ikke noe jeg ba om men han bare gjorde det. jeg fikk til og med frokost på senga av han i helgene. han kosa seg der han sulla rundt med frøkna på lørdags og søndags morgen. fikk jo ikkke sove til langt på dag nen en time ekstra gjorde jo godt i helgene. men jeg syntes du kan be om hjelp når det er slik at du blir så sliten. for han ønsker sikkert å hjelpe til slik at hnikke har en utslitt sur kone han å. du kan jo spørre om han kunne hjulpet deg i helgene og litt i ukedagene når du trenger det da ikke vær natt for han skal jo kunne gjøre jobben sin å. men tenk på det slik at du jobber jo dag og natt nå. det gjør ikke han, men han kan hjelpe deg litt ekstra.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Det kommer jo litt an på hva han jobber med, men min mann som sitter på kontor, sa at det ikke var så ille å avlaste litt om natta. Han kunne selvsagt ikke gi pupp, men det å stå opp og ta bleien eller å kose litt når hun ikke ville sove etc. var greit for ham. Du har sikkert permisjon fra en jobb som varer ca 8 timer hver dag(?). Mannen din må på jobb 8 timer hver dag, men å ha en baby er 24 - 7... Derfor er det ikke sånn at når du og ikke mannene din er i permisjon så må du trå til HELE tiden! Du har jo barn fra før, så du vet vel innerst inne at det å gå på jobb fra tid til annen er atskillig med bedagelig enn å være hjemme med barn:-)
findus Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Jeg er ikke mann, men tillater meg å svare likevel. Uansett tror jeg i hvert fall det er dumt å smile og late som om alt går bra hvis du er sliten av nattevåk! Mye bedre å ta en prat med mannen, fortelle at du er sliten men ikke vil at han skal måtte være trøtt på jobb heller - høre hva han synes om saken. Hva dere bestemmer dere for av ordning på saken må jo bli opp til dere. Men om du går og "glatter over" og later som du ikke blir sliten, vil det jo bare gjøre at han ikke forstår hva som skjer når du er trøtt. Menn har både ører og munner og hjerner (!), og de fleste av dem kan snakkes med:-)
maritm Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 3 unger, inkludert en på seks uker? Og han sier HAN skal på jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå