Gå til innhold

Hvor mye MME når de er 6 mnd? 6 mnd i dag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvor mye deres på 6 mnd drikker av mme, når dem spiser grøt/middag?tulla mi har pleid å spise grøt av 100 ml vann på kvelden og litt middag/grøt på formiddagen...når hun spiser 2 til 3 små måltider om dag...er det normalt å drikke 700 ml mme i døgnet da?

De siste dagene har hun hatt feber og er forkjølet..vil ikke spise. vet ikke om det er pga formen eller fordi hun rett og slett ikke vil ha mat. så da får hun bare på mme..vet ikke hva annet jeg skal gjøre. Hun er god og veldig rund hehe. er så spent på vekten hennes i morgen(i dag)5 mnd kontrollen viste 7510 gram. Egentlig er jeg vel mest redd for at helsesøster skal si hun spiser for mye mme

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte dette litt*

Skrevet

Kan sette opp sånn ca. hvordan det er her.

Frokost: 200-220 ml mme

Lunsj: Grøt av 160 ml. vann + vann å drikke

Lunsj/Middag: 200-220 ml mme

Middag: Litt over et glass grønnsakspure/hjemmelagt mat + vann å drikke

Kvelds: Grøt av 170 ml vann + vann å drikke.

Sover hele natta.

Når min er forkjølet eller når han fikk tenner ville han kun ha mme han også, vil ikke tvinge i han mat heller...hehe.

Var på 5 mnd kontroll i går. Da var han 5 mnd + 3 uker. Veide 9,6 kg og HS sa at han var så fin og absolutt ikke tjukk. Han veier mer enn han ser ut til at han gjør.

Du ser at jeg har 3 store måltider og han drikker 400-450 ml mme (noen ganger 100 ml mellom middag og kvelds i tillegg, kommer an på når han står opp).

Kanskje du bør øke grøtmåltidene/middag når hun blir i bedre form ?

Skrevet

ja vil prøve på det=) hun er 8080 gram og 65.5cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...