Gå til innhold

Lillegutt har plutselig begynt å skrike om kveldene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har akkurat fylt 3 måneder, og har stort sett vært ganske grei å få til å sove, fram til for omtrent en uke siden... Siden det har han begynt å ha en lang periode hver kveld hvor han skriker og er omtrent utrøstelig i flere timer, helt til han sovner i 11-tiden. Vi har prøvd det meste for å få han til å sovne, uten at noe hjelper noe særlig. Både å gi pupp og å gå rundt med ham hjelper en stund, men så er han i gang igjen. Vi pleier å ta kveldsstell på han i 7-tiden, gi pupp etter det, og så legge ham. Noen som har peiling på hva som kan være årsaken til at han plutselig har begynt å skrike så mye på kveldene? Eventuelt har forslag til hva vi kan prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter, har akkurat samme problemet. jenta vår er 3 mnd og har vært en engel å legge. Nå er det helt krise hver kveld i timesvis. Og hun våkner veldig ofte de første timene etter hun har sovna. Alt i alt tar legging mange timer. Veldig slitsomt. Har liksom ingen tid etter klokka 7 om kvelden.

Skrevet

Når jr ble 3 mnd forandret alt seg. Han var liksom ikke spedbarn lenger. Her ble forandringene positive da, han begynnte å legge seg uten problem bl.annet. Så jeg har tenkt at når babyen er ca 3 mnd skjer det store forandringer, og at det sikkert er det som skjer hos dere også.

Smør dere med tålmodighet og se om det roer seg etterhvert. Det er iallefall lurt å holde på rutinene. Kanskje de vil legge seg enda tidligere? At de rett og slett blir overtrøtt.

Har dere spist noe nytt i det siste som babyene kan reagere på?

Skrevet

Aner ikke hva det kan være. Har akkurat det samme problemet her.. Har tenkt litt på om det kanskje kan være tenner, for han roer seg litt når han får en finger å bite på. Dessuten har han ånden sin inni munnen hele tiden, og sikler veldig om dagen.. Jeg trodde også at alt skulle snu og bli bedre rundt 3 mnd, men det har jo bare blitt verre:)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! "Godt" å høre at det er flere med samme problem, altså at det ikke er noe uvanlig mener jeg. Vi skal på 3-måneders kontroll i morgen da, så vi tenkte å spørre om det da, men elelrs får vi vel bare fortsette å prøve oss fram ;-)

Skrevet

vi skal også på kontroll i morgen og spørre om det samme. Vi kan jo utveksle de rådene vi får her på småtroll 0-1år i morgen?

Skrevet

Det med sikling og hendene (og alt som kan fåes tak i) i munnen er et vanlig fenomen her også... Kan være oppdagelsen av hendene som er veeeldig spennende?!

Og det med legging er også blitt en sånn opp og ned sak her i huset. Noen kvelder slokner hun fort mens andre kvelder er hyl og skrik...

Inatt var jeg oppe i 2 timer for å roe henne ned.. Var jo helt utrøstelig!

Skrevet

Ja, gjerne det! Kjekt å få litt tips fra andre som er i samme situasjon! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...